180% flere klikk, med 24 % mindre budsjett
Bakgrunn
Varmefag er Norges største kjede innen peis og ovn, som fører mange av de mest anerkjente merkene på markedet. 55 butikker er tilsluttet kjeden, med dyktige fagfolk som kan varmefaget.
Utfordring
I et mer fragmentert og komplekst mediemarked så Varmefag behovet for å være enda mer tilstede på digitale flater ved hjelp av ekstern kompetanse og mer kostnadseffektiv drifting.
Hva ble gjort?
Gjennom en søkeordsanalyse ble det avdekket hvilke søkeord og perioder som var mest viktig for Varmefag. For å kunne måle effekten av søkeordskjøp i Google AdWords ble konverteringspunkter evaluert og justert i Google Analytics.
Arbeidet med konverteringspunkter var også viktig opp mot andre kanaler som Varmefag jobber med, som organisk søk, bannere og innholdsmarkedsføring. Gjennom et grundig oppsett av AdWords-kontoen og kontinuerlig optimalisering av geografisk målretting, bud, teknikk, budskap og timing ble effekten markant forbedret.
Resultater
- Reduksjon av kostnad per klikk med 73 %
- 180 % flere klikk uten budsjettøkning
- Reduksjon av budsjett med 24 %
Andre oppgaver RED Performance løser for Varmefag:
- Instagram annonsering
- Facebook annonsering
- SEO og strategi på egne webløsninger
- Tett samarbeid med de andre byråene hos RED om leveranser innen markedsføring

"RED Performance har bidratt til gode resultater og økte markedsandeler for Varmefag i 2015. Google AdWords er en viktig del av vår mediemiks, som vi med begrensede interne ressurser ikke lenger klarte å håndtere selv på en god nok måte.
RED Performance fikk oppdraget og med deres kompetanse på dette ble effekten markant forbedret. RED Performance har god forretningsforståelse og er en viktig partner som utfordrer oss og utvikler vår digitale tilstedeværelse og retning. Vi har et hyggelig og spennende samarbeid som vi setter pris på."
Nina Melhus, Markedssjef, Varmefag