Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Re:member"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

Bakgrunn

Lage datadrevet kommunikasjonsstrategi for remember.no

Re:member (eies av EnterCard) er en skandinavisk aktør innen kredittkort og lån. Det er mange aktører i bransjen og utfordringen for re:member har vært å skaffe nye kunder, samt få eksisterende kunder til å bruke kredittkortet oftere.

 

Målsettinger

Etablere en kommunikasjonsstrategi for remember.no som lot oss bruke flere kanaler på en effektiv måte for å få:

  1. Økning i kredittkort-og lånesøknader  
  2. Økning i organisk synlighet – konkret målsetting fra kunden var å bli blant de ledende innen organisk søk i kategorien.
  3. Økning i aktive kunder

Hva ble gjort?

  1. Organisk søk / SEO
    Analysen av kjerneproduktene, lån og kredittkort, viste at det var svært få temaer vi kunne spille på innholdsproduksjonen.
    Ved å bygge ut innholdet på en søkemotoroptimalisert måte dro vi forbi blant annet banknorwegian.no i synlighet i organisk søkeresultater i Google.Økt synlighet i organisk søk, førte også til nesten dobling av trafikk fra 2016 til 2018 for kanalen organisk søk. Synligheten ble økt som følge av å være synlig på flere ord, som også styrket ord lenger ned i kundereisetrakten som «kredittkort» og «forbrukslån».

  2. Betalt søk
    Med relevant, men annerledes innhold, ble det i betalt søk mulig by på mindre konkurranseutsatte ord som brukes tidligere i kundereisen. Søkeord innen blant annet reiseliv og online shopping som når potensielle kunder tidligere i kundereisen, men med en langt lavere klikkpris.
  3. Sosiale medier
    I Facebook fikk vi muligheten til å nå ut til flere ved å satse på innhold som engasjerer, med riktig timing. Eksempelvis starter påskeferieplanlegging i august (basert på søkedata), og videoen om skiferie-budskapet lå klart da.
  4. Nyhetsbrev
    Vi brukte innholdet som ble produsert til nyhetsbrev for å aktivere eksisterende kunder. Siden innholdet er av høyinteresse og brukes basert på sesong fikk vi med dette anledning til å kommunisere hyppigere.
  5. Online video
    Det svenske og norske alpinlandslaget ble brukt i innholdet for å gjøre det enda mer aktuelt, spesielt som verktøy for pressedekning og i satsingen på skiferie-tematikk. 

Ved å holde en rød tråd i kommunikasjonen, men samtidig ta hensyn til hver enkelt kanal sin rolle i kundereisen har vi økt tilstedeværelsen til re:memeber. Dette har gitt oss en inngang til målgruppen i en mye tidligere fase enn før. Som følge av dette har re:member fått flere nye kunder, og fått flere eksisterende kunder til å bruke kortet.

 

Resultater

Med basis i interne og eksterne data, kreativ innholdsproduksjon og uttak i primært betalt søk, organisk søk, Facebook og e-post har arbeidet gitt veldig gode resultater.

Økning i kredittkort og lånesøknader

Økning i organisk synlighet

Økning i aktive kunder

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler