211% økt inntekt fra søk. 585% økt inntekt fra Facebook
Bakgrunn
Tapt posisjon og salg i nettbutikk, som følge av økt konkurranse online fra internasjonale merkevarer.
Målsetting
- Styrke posisjon i markedet
- Øke salg i nettbutikk
- Øke synlighet i betalt søk
Hva gjorde vi?
Implementerte performance marketing-strategi, som betyr:
- Etablerte klare mål
- Kontinuerlig måling
- Kontinuerlig optimalisering av alle tiltak
- Fleksibelt budsjett mellom kanaler. Allokering av ressurser til de tiltak som gir best effekt.
En nøkkelstrategi for å oppnå raske resultater var å ta tak i lavt hengende frukt på tvers av flere kanaler, i stedet for å forsøke og optimalisere 100% fra første dag. Dette er som regel den mest kostnadseffektive taktikken, som også gir størst avkastning på kort tid. Dette ga oss et solid fundament til å kunne optimalisere mot ytterligere resultater i alle kanaler.
Resultat
- Doblet salg i nettbutikk
- Arbeid med SEO og betalt søk resulterte i 211% økning på søk
- 585% økt inntakt fra Facebook

"Vi gikk fra negativ trend til dobbelt salg i nettbutikken"
Egil Berli-Johnsen, Salgssjef, Proteinfabrikken