Oppgaven
Øke omsetning og trafikk fra organisk søk.
300% økning i inntekt og trafikk (generiske søkeord). 858% Return on Investment
Slik gjorde vi det
Getinspired.no ble optimalisert for organisk søk primært ved å følge en etterspørselsbasert innholdsstrategi, tilpassing av malverk ihht. best practice og en velfundert lenkebyggingstrategi – samt følge prinsippene for Vince-endringen. ”Vince” gir en boost til nettsider som beviser autoritet, inngir tillit og har et positivt omdømme.
Søkeordsdrevet innholdsstrategi
Get Inspired har vist stor tillit til oss som leverandør og SEO som metode, ved å bygge en ny sidestruktur basert på analyse av et stort antall ord og fraser i segmentet treningsklær for unge kvinner.
Koordinert gjennomføring
SEO har vært integrert i utviklingen av nettstedet og vært sjeldent styrende for innholdsproduksjon og struktur. Aktivitet i sosiale medier, primært i bloggen og via ambassadører i blogosfæren, har vært koordinert opp mot lenkebygging for å påvirke den generelle kapasiteten til å ta posisjon i organiske resultatlister.
Målrettet bygging av autoritet
Gjennom omtale i eksterne blogger, sosiale media og på produktsider søker vi å synliggjøre tilliten, autoriteten og omdømmet selskapet har opparbeidet i markedet overfor Google.
Vince-endringen i Google har vært en viktig del av strategien.

"Get Inspired fikk 300 % økning i salg fra organisk søk. RED Performance snakker også veldig godt med vår eksterne webdesigner og systemleverandør, slik at vi kan fokusere på å drive butikk. Jeg er veldig fornøyd!"
Silje Landevåg, Gründer, Get Inspired