Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Utvikling av egen nettbutikk kan være din viktigste investering neste år"

Tips en venn om "Utvikling av egen nettbutikk kan være din viktigste investering neste år"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Utvikling av egen nettbutikk kan være din viktigste investering neste år

Utvikling og drift av egen nettbutikk oppleves som en av de vanskeligste utfordringene for selskaper. Men vil du øke omsetningen kan det fort bli din beste investering.

 

Mange bedrifter bruker for mye av markedsbudsjettet på å generere trafikk til sine sider.

Og for lite på å gi kundene en god opplevelse når de er inne på sidene.

For hver 100-lapp bedrifter investerer for å få nye kunder til nettsidene, bruker de bare et kronestykke på å få kundene til å handle, viser studier.

Det er derfor bare 3 % av besøkene som også blir til omsetning og legger igjen penger i nettbutikken.

Om du investerer mye i å generere trafikk til siden din, bør det være en selvfølge å sikre kundene en god opplevelse.

Det er ikke du som kjenner dine egne kunder best. Det er de selv.

I 2018 bør kunder få minst den samme brukeropplevelsen på nett som de får i en fysisk butikk med eksepsjonelt god service.

De færreste ville åpnet en butikk om alle produktene var pakket i esker og umulig å finne.

Det er derfor det er viktig å ha ryddig struktur og logisk navigering på nettsiden. Kundene skal raskt finne produkter og tjenester de søker.

Den vanligste feilen som gjøres ved utvikling av nettsider, er å ta utgangspunkt i egne erfaringer og oppfatninger av kundenes behov. Finn heller hva som er kundenes faktiske behov.

Om du bruker søkedata fra Google for å identifisere kundenes behov, får du et mer realistisk bilde av brukerne. Da er du bedre rustet til å tilfredsstille kundenes ønsker, og å gi dem en god opplevelse på dine nettsider.

Flere besøk betyr ikke nødvendigvis flere salg.

En god nettside med bra funksjonalitet, enkel navigering og tilstrekkelige valgmuligheter forbedrer brukeropplevelsen og gir flere salg. Tør du å investere mer i mottaket, får du flere konverteringer uten at du trenger å få inn flere besøk – hvert besøk er mer verdt for deg.

RED Performance kan hjelpe deg med å forbedre nettstedet ditt, slik at du får bedre utnyttelse av trafikken.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler