Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Ta godt imot kunden i nettbutikken"

Tips en venn om "Ta godt imot kunden i nettbutikken"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Ta godt imot kunden i nettbutikken

Du bør tilby samme opplevelse på nett som kunden får i en fysisk butikk med eksepsjonell service. Men prioriteres nettbutikken i ditt markedsbudsjett?

Færre enn 3 % av de som i 2016 klikket seg inn i en nettbutikk foretok et kjøp, viser internasjonale tall. Hele 97 % av besøkende gikk videre. Noen av dem vendte kanskje tilbake senere, men de fleste foretok aldri noe kjøp.

Grunnen er enkel: Folk som driver med netthandel overinvesterer i å skape trafikk til butikken, uten å sørge for at kundene blir vel behandlet når de har kommet inn.

Er din nettbutikk rustet til å ta imot alle kundene?

Det handler om å ta vare på alle besøk du får. Men de færreste nettbutikker er skikket til å ta imot den trafikk det jobbes så hardt med å skape.

De samme krav som stilles til de beste fysiske butikker, stilles også til nettbutikken.

Besøkende må mottas med en god kundeopplevelse

Kommer kunden inn fra gaten til en butikk og møter en selger som ikke forstår kundens behov, ikke besvarer spørsmål på en bra måte eller er vanskelig å forstå – så blir kunden irritert. Og kan vurdere om det er verdt å reise til en butikk i en annen del av byen.

Men om nettbutikken din har lignende svakheter, er dine konkurrentene bare et klikk unna.

Myk konvertering i dag = Salg i morgen?

For å unngå en dårlig kundeopplevelse på nett, må ditt firma tilby informativt innhold, enkel navigering og god funksjonalitet. Da oppfyller dere kundenes behov.

Investerer du i mottaket, investerer dere i hele kundeopplevelsen og det er mer sannsynlig at besøket ender i et salg. Om ikke der og da, så kanskje dere kommer et skritt nærmere ved å skape engasjement på siden eller påmelding til å motta nyhetsbrev.

Da er det mer sannsynlig at brukeren kommer tilbake til nettsiden din og foretar et kjøp på et senere tidspunkt.

RED Performance kan hjelpe deg med å disponere markedsføringsbudsjettet så du får mer ut av trafikken til din nettside.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler