Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Erfaringer fra fysiske butikker gir bedre resultater i nettbutikken"

Tips en venn om "Erfaringer fra fysiske butikker gir bedre resultater i nettbutikken"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Erfaringer fra fysiske butikker gir bedre resultater i nettbutikken

For å differensiere seg i et krevende marked på nettet, kan du ikke bare gjenta fjorårets markedsaktiviteter. Du må tørre å investere mer der kunden treffer deg: I selve nettbutikken. Lær av det virkelige liv for å perfeksjonere brukeropplevelsen på nett.

I fjor brukte nordmenn til sammen 161 milliarder kroner på reiser. Og vi bruker stadig mer.

Fra 2009 til 2016 har nordmenns reiseforbruk økt med hele 65 %. Det er hard kamp om kundene.

Ettersom produktene gjerne er svært like, er det i mange tilfeller kun pris og kundeservice som skiller vinnere fra tapere i reiselivsbransjen.

Aktørene som tilbyr best kundeservice selger mest og får de mest lojale kundene.

Vi i FINN Reise ser at det er stor forskjell på den kundeservice som tilbys av de ulike selskapene, og at de som er best på dette ofte får høyere konverteringer og mer lojale kunder.”

Eivind W. Christiansen, produktdirektør FINN Reise.

God kundeservice på nett gir konkurransefordel

Mange reiselivsbedrifter begrenser seg fortsatt til tradisjonelle løsninger for bestilling. Aktører som tilbyr online booking, kan øke antall bestillinger med opptil 40 %. Det blir stadig viktigere å møte etterspørselen på nett.

Prinsippene som gjelder for fysiske utsalgssteder er like gjeldende på nett; tilgjengelighet, kort ventetid og gode råd er viktige faktorer for å lykkes i reiselivsbransjen. Det samme gjelder nettsiden.

Noe så banalt som å ha online booking er fortsatt et konkurransefortrinn i reiselivsbransjen.

Men det er lett for andre å få på plass online booking, og da blir fortrinnet borte.

Skal din kundeservice på nett utmerke seg i 2018 gjelder følgende: God funksjonalitet, innhold som svarer på spørsmål og løser problemer vinner. Nettsider som bare vil selge, taper.

Se hva folk Googler etter, så oppdager du dine kunders behov

For å identifisere problemstillinger og utfordringer som er typisk for reiselivsbransjen, må du avdekke potensielle kunders behov. Ser du etter hva folk søker etter i Google, får du et realistisk bilde av potensielle kundenes behov og interesser.

Tradisjonelle markedsundersøkelser som spørreskjemaer, intervjuer og fokusgrupper, er ofte farget av formuleringer og ledende spørsmål.

Søkedata fra Google gir derimot et innblikk i forbrukerens tankesett. Det gir et langt bedre utgangspunkt for å svare på kundenes behov og skape en god brukeropplevelse på nett.

RED Performance kan hjelpe deg med identifisere hva slags innhold og løsninger du trenger for å skape resultater på nett.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler