Hjelpeark Google Analytics for markedsførere 22.10.2014 Webgruppen
Link til Google URL Builder
https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en
Link til Savio’s kampanjebygger
Savios verktøy er dessverre blitt borte, men denne artikkelen her har flere alternative tilnærminger til å lage utm-haler effektivt:
http://www.datarunsdeep.com.au/blog/dealing-with-lots-of-utm-tagged-urls/
Teknisk spesifikasjon for å slå på Demografi og interesserapporter
https://support.google.com/analytics/answer/2444872/?hl=en&utm_id=ad&authuser=0
Hva Google har lagret om deg
http://www.google.com/ads/preferences/view?sig=ACi0TChJdpL6tcFav8mjnIu7rqgs_W0nLarGSqosr3L1rcb1fe9IplqN-wmZQy1dl2i7zJOvxO8L0TSx222-3MAD1dc8J5ETkiR91lo9Za066byBnKwtUDGbya7dscbWbSFLn-YllgODkye_GOAtK-PJXw0-eU6fSi0DEXPi282KCThDfBDZ_rvQyEKX2rRnGqH7R75-2b9i&hl=en
Script for å avlese bounce rate på en bedre måte
http://cutroni.com/blog/2012/02/21/advanced-content-tracking-with-google-analytics-part-1/
Script for å spore nedlastinger av filer, trykk mailto-lenker og telefonnummer:
Autogaq-script
Autogaq (for utviklere!)