Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "ROI"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Hva er ROI?

ROI betyr Return of Investment, og er ganske enkelt et uttrykk for hvor mye man får igjen for investeringer. Termen er mye brukt innen markedsføring, der ROI er en viktig faktor å ta hensyn til når man skal sette markedsbudsjettet for det neste året.

 

Markedsføringspioneren John Wanamaker sa i sin tid: «Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half». Det er her data kommer inn for å hjelpe. Ved å spore data og utnytte potensialet i digitale verktøy, kan man i stor grad se hvor mye de ulike markedsføringsmetodene gir tilbake i inntekter. Eksempelvis om 1000 kroner i AdWords-annonsering gi konverterte kunder som betaler 2000 kroner, gir det en ROI på 1. Dette gir rom for å bedømme hvor vidt en investering lønner seg eller ikke. Ønsker du å finne ut av om en investering i søkemotoroptimalisering er en god idè, kan du prøve Red Performance sin egen ROI-kalkulator for !

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler