Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Facebook Pixel"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Hva er Facebook Pixel?

Facebook Pixel er en kodesnutt som legges inn på en nettside. Den sjekker om besøkende på nettsiden er logget inn i Facebook, Instagram eller WhatsApp og bruker det til å spore dem. Facebook ser dermed hva brukerne gjør også når de er utenfor facebook.com, Instagram-appen etc. Siden de fleste bruker Facebook på alle enhetene sine, får Facebook den antagelig beste kryss-enhets-sporingen av alle plattformer.

Facebook Pixel gir tre hovedfordeler:

Retargeting: Man kan rette annonser spesifikt mot personer som har besøkt et nettsted eller brukt en app. Man kan også gjøre et utvalg bestemt på adferd, f.eks. at man kun når folk som har besøkt bil-relaterte produkter i nettbutikken eller kun de som har lagt produkter i handlekurven. Om man legger inn en produktfeed, kan brukerne få personaliserte retargeting-annonser (Dynamic Product Ads) som viser produktene de har sett på eller vil være interessert i å kjøpe.

Attribusjon: Facebook registrerer hvor mange som gjennomfører en gitt handling (en såkalt konvertering) etter å ha sett eller klikket på en annonse, typisk hvor mange som handler for hvor mye i nettbutikk etter å ha klikket på en gitt annonse. Slik vet man hvilke kampanjer, målrettinger og creatives som fungerer best. Det kan også brukes som supplement til GA-tall når man bestemmer mediemiks og budsjetter.

Optimalisering: I stedet for å optimalisere for visninger eller klikk, kan man sette Facebook til å finne personene med størst tilbøyelighet til å gjennomføre en konvertering som pixelen registrerer på landingssiden, f.eks. et kjøp i nettbutikk eller en gjennomføring av en undersøkelse.

Dokumentasjon: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=faq_content

Implementeringsguide: https://www.facebook.com/business/help/952192354843755

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler