Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Bli vinneren av julesalget"

Tips en venn om "Bli vinneren av julesalget"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Bli vinneren av julesalget

Bli vinneren av julesalget ved å legge en god strategi for desember. Hele 15 % av kunder venter til siste minutt med å kjøpe julegavene og 90 % av dagene med høyest omsetning i fjor skjedde i desember. Julaften var faktisk dagen som folk brukte mest penger i USA, og rett etter denne kom 23 desember. Google trender viser at søk etter julegaver øker for hver dag i desember! Det er derfor viktig å være synlig gjennom hele julen for potensielle kunder som leter etter dine produkter.

 

Juletrender

Søkemotor er et viktig beslutningsverktøy

Tall fra Google viser videre at hele 70 % bruker søkemotoren som et verktøy når de leter etter lokale bedrifter og 40 % bruker søkemotor for å gjøre rette kjøpsbeslutninger. Det er også viktig å huske at kundens ”mindset” endrer seg gjennom julen, så vi må skreddersy budskap basert på hvilket steg i kjøpstrakten disse er.

 

Oppsøk kundene

Finn kundene dine med bannernettverket og vis frem produktene dine. La målgruppen din få vite om juletilbudene og skap trafikk til nettstedet ditt. Fortsett annonseringen med video. Tall viser at en tredjedel sier de planlegger å bruke video på nett i en beslutningsprosess før julehandelen.

 

Test test test

Uten å A/B-teste vil du ikke kunne vite hvilke annonser som fungerer best. Julen er den perfekte høytiden å teste annonsene dine på. Vi kan bruke denne lærdommen i annonseringen til neste år, eller i vår daglige SEM-strategi. Dette kan være å sette ulike salgsfremmende budskap opp mot hverandre, eller tilbud du kun tilbyr over en kort periode. Test gjerne også forskjellen på skreddersydde annonser spisset for julen kontra budskapet i din ”always on” annonsering.

 

Bruk utvidelser

Legg til ekstra informasjon i tekstannonsene dine med utvidelser og vis disse strategisk til ulike dager i desember. Prøv også automatisk nedtellingsfunksjon i tekstannonsene dine og tell ned til jul / slutten av tilbudet for å skape ytterligere etterspørsel. La kunden få vite om dine tilbud i julen og gi gjerne ekstra fordeler, som for eksempel gratis frakt.

 

Google AdWords julestrategi

15-30 November: Merkevarebygging:

Skap etterspørselen til produktene dine med Youtube, bannerannonsering og lightbox-annonser

1-26 Desember Performance og konverteringer:

Fang opp de som søker etter dine produkter i Google søk med tekstannonser og Google Shopping. Finn kunder som er nærme en kjøpsintensjon.

27 Desember og fremover: konverteringer:

Behold etterspørselen med Gmail annonsering og remarketinglister for søk / bannerannonser.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler