Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Ukens nyheter for betalte medier: Jul-e-handelen er her!"

Tips en venn om "Ukens nyheter for betalte medier: Jul-e-handelen er her!"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Ukens nyheter for betalte medier: Jul-e-handelen er her!

I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg mye av det spennende som har skjedd innen betalte medier. Da snakker vi om betalt søk som AdWords og Bing, annonsering i sosiale medier slik som Facebook og LinkedIn, og andre former for performance markedsføring.

 

Ukens nyheter:

Google melder jul-e-handelens ankomst!

julemus

Julen starter i slutten av oktober! I alle fall om vi skal tro Google sine egne undersøkelser rundt planlegging av julehandel. Og i den anledning har Google laget en sjekkliste for deg som driver nettbutikk og er interessert i å utnytte den økte etterspørselen. Den komplette listen kan sees her, under ser du kortversjonen.

 

Dette bør du allerede ha gjort:

Oktober/november:

November/desember:

 

Nå 1.000.000 mennesker på Facebook på 3 dager

Alle vet at Facebook er en velegnet kanal for å nå ut til mange mennesker på kort tid. Facebook er verdens største sosiale nettverk, og har over 3 millioner aktive norske brukere. Du vil med andre ord garantert få mye sosialt engasjement på reklamebudskapet ditt hvis du bruker den nye rekkevidde og frekvens-funksjonen til Facebook.

 

EKSEMPEL:

Her når vi ut til 1.000.000 mennesker, maksimalt 2 ganger per person (1,49 ganger i snitt) til en total pris på 108.956 kr. Du kan enkelt nå ut til flere med et høyere budsjett.

rof

Perfekt for å annonsere nyheter og/eller produkter

Med rekkevidde og frekvens kjøper man visninger til et antall unike personer og kan styre maks frekvens over en gitt periode. Å kjøpe annonseringen på denne måten gjøre det langt enklere og mer forutsigbart å planlegge kampanjer hvor oppmerksomhet er målet.

 

Segmentering og krav

Det er noen krav som kan sette enkelte begrensinger for Norge. Man må minimum ha en målgruppe på 1.000.000 brukere, noe som gjør segmenteringsmulighetene i Norge ganske begrenset. Kampanjeperioden må være mellom 3 – 30 dager. Skal du nå veldig bredt ut med et budskap på kun en dag, for eksempel Black Friday, må man fortsatt bestille dette manuelt.

 

De 5 viktigste sekundene i ditt liv

Vel, ikke akkurat de viktigste i ditt liv, men de viktigste for livet til annonsen din. På Youtube har du nemlig bare 5 sekunder på å overbevise kunden om å fortsette å se på annonsen før de får muligheten til å klikke den bort. I løpet av disse 5 sekundene har du mulighet til å doble konverteringene dine. (kilde: Marketingland)

 

EKSEMPEL:
Se hvordan skuespillerne i «This is The End» overbeviser folk om å se hele annonsen

theend

 

Bruk de første 5 sekundene godt
Av den totale brukermassen på Youtube sier 56 % at de alltid klikker seg videre. Det er med andre ord ikke så mye å hente her. 20 % sier at de ser nesten alle annonser uansett, dette er med andre ord den sikre basen din. De resterende 24 % sier at de ser annonser avhengig av annonsen. Her ligger muligheten din. Bruker du de første 5 sekundene godt kan du med andre ord mer enn doble antall visninger.

 

Treff potensielle kunder i LinkedIn-innboksen

Visste du at det er mulig å sende sponset e-post som kommer direkte i innboksen på LinkedIn? Du trenger ikke å bekymre deg for å «spamme» brukere siden medlemmer maks får én sponset e-post hver sekstiende dag.

 

Mindre støy og høy åpningsrate
Siden det ikke kommer spam i e-posten i LinkedIn vil mange flere velge å åpne e-posten din. I tillegg har du mulighet til å segmentere på blant annet stilling, bedriftsstørrelse, gruppemedlemskap, kjønn og alder. Åpningsraten på sponsede InMails ligger på mellom 25-50 % avhengig av hvor bra tekst du skriver i emnefeltet.

EKSEMPEL:
Nysgjerrig på hvordan det ser ut? Her har du et eksempel som LinkedIn har laget:
inmail

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler