Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)
Vi har samlet høydepunktene fra vårt første fullbookede Twitter-frokostseminar her! Det var masse folk og god stemning med boller og kaffe på morgenkvisten.
[viral-lock message=»Tweet for å laste ned Niall Horgan og Magnus Strømnes Bøes presentasjoner (når du har tweetet får du en nedlastningslink).» url=»https://redperformance.no/bloggen/twitter-hoydepunkter-fra-redseminar/»]
LAST NED PDF!Ikke gå glipp av neste #redseminar – Meld deg på vårt nyhetsbrev her!
[/viral-lock]
#UnderstandingTwitter – Niall Horgan
Niall er Partner Manager for Europa og Africa, og holder til i Dublin.
Han beskriver Twitter med tre ord: «Live, Public, Conversational». Twitter gjenspeiler virkeligheten, ufiltrert og byr på dialog. I tillegg er det mobilt, som er «the new normal». Med 3,5 milliarder tweets hver uke hvordan vinner man øyeblikket? Man må vite hva som motiverer kundene:
«Self expression»
«Human Connection»
«Discover & Curiosity»
Ved å utnytte disse kan man planlegge det forutsigbare. Man kan se på mønstre og utnytte det! Ved å se på trenden om når folk tvitrer når de for eksempel er sultne, kan du som annonsør velge å være tilstede på disse tidspunktene og utnytte det.
Samtidig handler Twitter om å tørre. Utnytt nyhetsbildet som for eksempel ved #bendgate, kallenavnet for iPhone 6 der telefonene bøyde seg når man satte seg med telefonen i lomma. #bendgate hadde over 500 000 «mentions» på Twitter. Her var det flere annonsører som utnyttet den pågående trenden, slik som KitKat:
«Be brave Be spontaneous».
5 takeaways fra Niall Horgan:
- «Twitter is live, Public & Conversational»
- «Mobile is the new normal»
- «Plan for the «unplanned»
- «Amplify & Scale with promoted activity»
Du kan lese våre fire tips til Twitter-annonsering her, og hvilke segmenteringsmuligheter du har her!
Hvilket innhold fungerer i sosiale medier – Magnus Strømnes Bøe
Magnus er partner og Head of SEO i RED Performance
Deling i sosiale medier har en veldig mye høyere verdi i forhold til likes. Nettstedet Quartz (qz.com) bruker delinger som parametere for å vurdere innholdet.
Hvordan vet man hvilket innhold man skal bruke i sosiale medier? Ved å gjøre en delingsanalyse ved å se på punktene under vil det gi indikasjoner på hvor godt innholdet ditt er.
Egenanalyse
Konkurrentanalyse
Inspirasjon
Du kan bruke verktøyet sharedcount for å se hva som har blitt delt. Dette kan du få til ved å følge oppskriften under:
- Crawle nettsted
- Få ut en liste over alle sider
- Mat listen inn i SharedCount
- Importer data inn i Excel
Ta gjerne kontakt med Magnus her om du skulle ha noen spørsmål!
Case: Paint it black – Erik Holm
Erik er vår nye Community Manager – ekspert som starter førstkommende mandag.
Han var så grei å dele et tidligere prisvinnende nordisk case for den svenske fotballklubben AIK. Han viste oss en film hvor man gjennom kreativitet og forståelse av plattformene kan få stor gjennomslagskraft uten store mediebudsjetter.
Den kan du se her!
Vi takker for en kjempefin morgen med gode foredragsholdere og håper vi sees på neste seminar!
Vi i RED Performance kan hjelpe deg om du vil starte med Twitter-annonsering, eller andre sosiale medier.
Ta kontakt med oss her.