4 tips til å treffe de riktige menneskene gjennom Twitter-annonser
I november kom den etterlengtede nyheten om at Twitter-annonsering er tilgjengelig i Norge. Vi har tidligere skrevet et innlegg om hva du kan bruke Twitter-annonsering til, og nå skal vi gå nærmere inn på hvordan du kan målrette Twitter-annonseringen din på best mulig måte. Kanalen tilbyr nemlig mange spennende og unike segmenteringsmuligheter. Vi ser litt nærmere på de mest interessante:
Målrett ved bruk av søkeord
Her kan du målrette annonsene mot brukere som søker etter eller tvitrer ord du har definert. For eksempel: Selger du et produkt som er relevant til et arrangement? Legg inn arrangementet som søkeord og du treffer brukere som søker etter eller tvitrer om arrangementet.
- Tips: søk opp ordene før du annonserer så du sikrer deg at søkeordet blir brukt i den konteksten du ønsker. Ved å søke opp ser du også den potensielle rekkevidden.
Finn brukere som ligner følgere
Denne funksjonen gjør det mulig å målrette annonsene mot brukere som ligner på følgere av en konto. Du vil altså ikke nødvendigvis nå de som følger kontoen, men brukere som ligner disse (såkalte lookalikes).
- Tips: start med mange kontoer og fjern deretter de som etter hvert viser seg å ha en lav engasjementsrate.
Segmenter på interesser
Twitter gir oss mulighet til å segmentere på et omfattende valg av interesser. I de fleste kategoriene går de ganske spesifikt til verks, så her er det bare å velge og vrake!
- Tips: start bredt og fjern eller erstatt interesser etter hvert som du ser hvilke som fungerer.
Bruk egendefinerte publikum
Denne muligheten er ganske lik den man har på Facebook. Her kan du målrette annonser mot lister som inneholder e-postadresser, Twitter ID eller mobilannonserings-ID.
- Tips: bruk kundelister til å drive mersalg til eksisterende kunder.
Lyst til å teste ut Twitter-annonser for din bedrift?
Ta kontakt med oss i RED Performance hvis du ønsker et uforpliktende tilbud på annonsering med Twitter. Vi kan hjelpe deg å sette opp annonseringen, kjøre kampanjer eller bare teste ut om dette er noe for din bedrift. Kontakt oss her.