Trendene for valentinsdagen - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Trendene for valentinsdagen"
  • 15 delinger

Tips en venn om "Trendene for valentinsdagen"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Trendene for valentinsdagen

14. Februar er det valentinsdagen som er en feiring av romantikken. Dette er ikke bare en dag for kjærligheten, men også blitt en populær anledning for annonsører å vise frem sine produkter. I 2015 anslås omsetningen for valentinsprodukter i Norge til hele 255 millioner kroner!

 

Trender

Det gjøres mer research etter produkter nå enn tidligere, hvor innsamling av informasjon er blitt en viktig del av beslutningsprosessen. Søkehistorikken til Google kan fortelle at potensielle kunder starter søk etter valentinsgaver seks uker før selve dagen! Det er vært en økning på 79 % av de som ser produktrelatert video og en økning på 60 % mobilsøk i sammenheng med valentinsdagen. Vi vet også at det gjennomføres flere generiske søk (søk som ikke er relatert til merkevare) som er et resultat at vi i mindre grad vet hvilket spesifikt produkt vi ønsker. Ikke overraskende for mange så er det flest kvinner som søker etter inspirasjon til valentins, men menn legger igjen mer penger i handelen.

 

De mest populære gavene er:

 

Google Trend data viser en klar økning i etterspørsel i perioden før valentinsdagen (markert i grønt). Dette viser viktigheten av å være ekstra synlig når søkere leter etter dine produkter. Slik ser søketrenden ut for Norge (2015) for kort (gul), blomster (blå) og restaurant (rød):

 

Valentines søketrend

 

Populære søk:

Valentinesdagen søk

 

Tips for annonsering:

  1. Tilrettelegge budskap og strategi basert på populære søk
  2. Bruk din historiske data og finn ut hvordan dette påvirker deg (Google Analytics)
  3. Bruk CRM-data og remarketing for å treffe dine lojale og eksisterende kunder
  4. Finn ut når på dagen kundene dine søker og øk synligheten for disse tidspunktene
  5. Hver trendorientert og ha en god mobilstrategi

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler