Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Flere kunder gjennom søkeordsanalyse"

Tips en venn om "Flere kunder gjennom søkeordsanalyse"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Flere kunder gjennom søkeordsanalyse

I dag hadde jeg avtalt med kona å møtes til lunsj. Men hun ditcha meg til fordel for viktige oppgaver på jobben. Jeg var imidlertid like sulten og hadde en reservasjon på et sted jeg aldri har vært før, så jeg dro alene.

 

Hun har lovet meg en ny lunsj til uka.

 

Den franske sal
Takk til Parisoslo.com for lån av bilde. Les gjerne deres vurdering av Den franske sal.

 

Den franske sal er et lokale av sjelden kvalitet her i Oslo. Påkostet, historisk og dekadent til de grader. Merkelig nok var lokalene helt tomme, bortsett fra et par nybakte mødre som hadde kampert med skrikende små.

 

Maten var kjempegod og servitørene imøtekommende og hyggelige (når de var tilstede). Jeg var der rundt kl. 12:00 – et tidspunkt da det burde være ganske fullt – også til tross for at det er en inneklemt arbeidsdag. Den franske sal ligger i Nasjonalgalleriet – busslaster med pengesterke japanere og amerikanere med en sannsynelig appetitt burde lage kø ut i gavebutikken utenfor og forbi.

 

Jeg telte minst 15 gjester som kom inn og gikk med uforettet sak, bare 2 gjester satt seg ned innenfor mine tilmålte 20 minutter da jeg var der.

 

Grunnen til at det restauranten ikke hadde noen gjester tror jeg er fordi:

Dette fikk meg til å tenke på hvordan vi bruker skilting og generelt mottak i den digitale sfære. Konverteringsraten til restauranten var altså på mer enn 11%. Den gjengse nettbutikkeier ville badet i meglerbrus bare ved tanken på å nærme seg et slikt resultat.

 

Men likevel, her er det rom for læring..

Forstår besøkende hva de skal gjøre?

En tydelig forklaring eller kanskje personale på fast plass i døren vil gjøre det enklere å bli kunde. Og det er jo det som er målet? Noen sjekkpunkter som er vel verdt å se gjennom er:

Forstår vi hva de besøkende vil?

I motsetning til en restaurant har vi gode verktøy for å forstå brukeradferd. Analyse av søkeord er en effektiv metode.

Funn fra søkeordsanalyser bør ikke bare danne grunnlag for hvilke ord man kjøper, men også hvordan nettstedet er bygd opp. Se på søkeordsanalyse som et dypdykk inn i hodet på de du prøver å nå. Ved å matche de de søker etter, med det du har senker du terskelen for kommunikasjon betydelig.

 

Ved å snakke om de sakene som folk etterspør vil du, helt logisk, få mer butikk.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler