Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "SEO 2016: Bruk søkeord som grunnlag for content marketing"
  • 151 delinger

Tips en venn om "SEO 2016: Bruk søkeord som grunnlag for content marketing"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

SEO 2016: Bruk søkeord som grunnlag for content marketing

Om du ikke har sovet under en stein i 2015 så har du hørt om og gjerne jobbet med markedsføring gjennom innhold.

Populært kalt content marketing eller innholdsmarkedsføring.

Mye innholdsmarkedsføring er mislykket. Ofte har det med å gjøre at innholdet ikke fenger.

Man tror kanskje at innholdet er relevant, men beslutninger om hva man skal lage innhold rundt er tatt på bakgrunn av intern analyse og ikke ekstern forhold.

"Bombardementet av markedsføring i form av content marketing gjør at publikum blir mer og mer kresne på innhold. Utsagnet om at du liker ikke å bli solgt til, du vil kjøpe - velge selv, er gjeldende. Derfor må du lage innhold basert på hva folk vil ha."

Håvard Haga, Daglig leder, Plapre

Så hvordan finner du ut hva folk vil ha?

– bruk søkeordsdata til å finne ut HVA du skal skrive om

SEO og søkemotoroptimalisering anses for å være kilde for trafikk og en viktig en sådan.
Men SEO-planlegging kan brukes som grunnlag å lage innhold som får suksess.

Det folk søker etter er et uttrykk for:

  1. Hva folk vil ha
  2. Hvordan folk uttrykker seg

Med basis i hva folk søker etter kan du lage innhold som får suksess.

Dataene om dette ligger der, de må bare tas i bruk.

Når vi jobber med innholdsplaner for våre kunder gjør vi det enda mer konkret og tydelig ved å lage en plan basert ikke bare på etterspørsel, men også konkurranse og forretningsmulighet

Dette gir oss en prioriteringsliste for innhold som gjør at vi treffer i mye større grad om det bare er basert på det vi ønsker å snakke om.

Denne prioriteringslisten gir oss føringer på innhold i alle kanaler, ikke bare i søk:

Kurs: Lær å prioritere innhold

Dersom du ikke vet hvordan du begynner kan du ta kurset Erik Holm og jeg holder 26. januar 2016.

I kurset går vi blant annet gjennom KEI, hvordan lære av andres feil i sosiale media, hvordan dette måles på best vis – kort sagt hvordan å lage innhold som kan få suksess.

Les mer om kurset:
Lag innhold som kan gå viralt (webgruppen.no)

lag-innhold-som-gar-viralt

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler