Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Promoter applikasjonen din"

Tips en venn om "Promoter applikasjonen din"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Promoter applikasjonen din

Det er stor konkurranse i applikasjonsmarkedet med over en million apper i hver applikasjonsbutikk. 60 % av alle apper har aldri blitt lastet ned og 95 % av de som blir installert blir fjernet etter en måned. Vi vet også at 20 % av disse appene blir kun brukt en gang! Det handler om å være konkurransedyktig og skape unike opplevelser for brukere. Vi kan med hjelp av Google-nettverket løse disse problemene med promotering. Vi kan velge å fokusere på å fremme flere nedlastninger av appen, eller få brukere tilbake til applikasjonen som allerede har den installert.

Med kodeløs sporing for android, kan vi også enkelt måle resultatene fra annonseringen. Google gir muligheten for god kostnadsstyring ved automatisk optimalisering mot din ønsket kostnad per innstallering. Annonsører har samtidig mulighet til å styre budgivning manuelt og justere synligheten etter ønske.

 

Kort oppsummert kan vi bruke annonseringen for å hjelpe oss med disse tre tingene:

  1. Få innstalleringer i stor skala
  2. Finne og tiltrekke verdifulle kunder
  3. Drive transaksjoner/verdifulle handlinger i appen

 

1.    Innstalleringer

Første steg er eksponering av applikasjonen din, slik at målgruppen din vet at den finnes. Majoriteten av apper blir aldri lastet ned, og derfor er det kritisk at vi har gode promoteringsstartegier. Det handler om å gjøre applikasjonen din mer interessant for kundene dine og treffe disse i micro-øyeblikkene. Vi ønsker å være tilgjengelig når de søker, ser video eller leser om egenskaper som appen vår tilbyr.

 

Søk i søkemotoren

 Google gir muligheten for å treffe brukere i intensjonsøyeblikket. Dette når kunder søker etter din applikasjon, eller relevante bruksområder. Google vet også om søkeren har installert applikasjonen din tidligere, slik at du unngår å betale for eksisterende kunder (hvis dette ikke er ønskelig). Vi kan velge mellom ulike annonseringsformater, for eksempel nedlastningsannonser hvor brukeren kan laste ned applikasjonen direkte fra annonsen, eller annonser som sender brukerne til en ønsket landingsside. Det finnes også egne app-utvidelser som du kan ha sammen med mobilannonsene dine for å øke oppmerksomheten rundt applikasjonen.

 

Søk i playstore

 Vær også synlig ved å annonsere i Google Playstore. Når noen søker etter relaterte begreper eller egenskaper til applikasjonen din, kan du bli tilgjengelig for brukerne som ønsker å øasen, eller orflllevelser forkan du bli landingsside. n laste ned applikasjonen direkte fra annonsen, eller orflllevelser forå laste ned en app lik din.

 

Bannernettverket

 Treff brukere på over 900 millioner unike enheter i måneden. Vi kan bruke effektiv målretting ved for eksempel å treffe brukere med nye enheter, de som har lastet ned en app som ligner på din egen, eller de som har lastet ned betalingsapper tidligere. Google belaster deg kun for klikk av intensjon og vil fjerne kostnaden for feilklikk. Vi betaler da kun for de som faktisk ønsker å laste ned applikasjonen vår.

 

Youtube

Youtube-brukerne er 2 ganger mer sannsylig til å laste ned / kjøpe applikasjonen din enn de som ikke er blitt eksponert for video. Treff også din målgruppe med målretting som demografi, emner, interesse, søkeord og remarketing.

Video går over i fullskjerm og det vil være mulig å hoppe over videoen etter 5 sekunder som sikrer kvalifiserte visninger. Roteres telefonen vil formatet gå over i full breddemodus og med annonsering av video på Youtube kan vi potensielt treffe 2 milliarder daglige mobile brukere! Ved bruk av instream-formatet vil det følge med en nedlastningsknapp under filmen, som vil gjøre det lett for seeren å installere applikasjonen. Vi belastes kun hvis seeren ser minst 30 sekunder, laster ned appen, eller ser ferdig videoen.

 

Annonsering i andre applikasjoner

Du kan annonsere i over 650 000 applikasjoner i appnetverket. Du vil da kunne treffe målgruppen din med video eller bannerannonsering. I lik grad med bannernettverket, er det mulig å segmentere annonseringen, slik at promoteringen blir svært relevant og effektiv.

 

Universell app-kampanje

Google har lansert et nytt format som gjør det lettere for annonsøren å annonsere effektivt for applikasjonen i AdWords. Med en universell applikasjonskampanje vil Google kunne sette bud, budsjett, målretting og annonser vil genereres automatisk. Disse annonsene vil i tillegg vises over hele appnetverket: Google.com, Google Play, AdMob, mobilsider og Youtube.

 

annonsere-applikasjon

 

 

2. Finn kvalitetskunden

Få dine nåværende mobilkunder over på applikasjonen ved å lage remarketing-lister for alle som bruker m. siden din. Bruk disse listene videre i applikasjonsmarkedsføringen og send publikummet til dype sider i appen. Da vil de finne akkurat det de leter etter og vil være mer sannsynlig til å konvertere. Her er noen andre tips for effektiv bruk av promotering for å trekke brukere tilbake til applikasjonen:

  1. Prøv installert applikasjonsmålretting slik at du kan treffe brukere som elsker appene dine i playstore / appel store.
  2. Bruk plasseringsmålretting som isoler høykvalitet applikasjonsplasseringer
  3. Påminn brukere i søk og bannernettverket på viktige hendelser i applikasjonen
  4. Bygg remarketing-lister på brukere som gjør viktige handlinger
  5. Vær proaktiv og vurder tilgjengelige kanaler, som for eksempel e-mail eller ”push notifications”.
  6. Tilby noe unikt
  7. Bruk ”Deep linking” ved å sende brukere til dypere og mer målrettede sider i appen din
  8. Husk sporing i applikasjonen for å se hvem som er våre verdifulle kunder

 

 

3. Få transaksjoner / verdifulle handlinger

Har vi gjennomført steg en og to, kan vi fokusere på å øke verdien av eksisterende kunder. Når vi har fått en stor kundegruppe til applikasjonen kan vi øke frekvensen på kjøp innad i appen. Vi kan promotere applikasjonen i Google-nettverket ved å skreddersy budskapet for å øke kjøpsintensjonen. Det kan videre være fornuftig å lage egen betalingsfunksjon ved salg av produkter, eller sporing av viktige hendelser som brukerne gjør i appen.

For å øke salgsvolumet kan vi lage remarketing-lister på publikum vi ønsker å treffe på nytt. Dette kan være kunder vi vet er interessert i produktene våre, for eksempel kunder som har lagt en vare i handlekurven, men ikke fullført kjøpet. Hvis formålet med annonseringen er økt salg, kan vi også linke annonsene dine direkte til en kjøpsside i applikasjonen.

 

10 tips til annonsering av din applikasjon:

  1. Selg produktene dine til kunder som tidligere har gjort et salg i applikasjonen
  2. Vær synlig for de som ikke har vært inne i appen din på en stund
  3. Få mer lojalitet blant kundene dine ved å tiltrekke kvalitetstrafikk
  4. Bruk remarketing mot kunder som har lagt et produkt i handlekurven men ikke kjøpt
  5. Annonser gjerne for dine andre apper til eksisterende kunder
  6. Bruk applikasjonkategori-målretting for å vise apper på en gitt play og/eller app store kategori, for eksempel sport, mat, osv.
  7. Betalt app installeringsmålretting gir oss muligheten til å treffe kunder basert på tidligere kjøpsadferd
  8. Med ny enhet målretting kan vi treff de som nettopp har kjøpt sin mobiltelefon de siste 7, 14, 30, 60 eller 90 dager.
  9. Stedsmålretting: Inkluder spesifikke områder, som for eksempel flyplasser.
  10. Forbedre suksesskriteriene ved bruk av life time value (ltv), konverteringssporing og automatisk budgivning mot kostnad per innstallering.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler