Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Pigeon-oppdateringen i Google"

Tips en venn om "Pigeon-oppdateringen i Google"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Pigeon-oppdateringen i Google

Måker

– Må’kke måke nå, det er sommer jo!

I skarp kontrast til avdøde Odd Børretzen elsker jeg måker.

De ser helt idiotiske ut og er stokk dumme.

Fantastisk underholdningsverdi for meg.

 

Som en god nummer to over fugler jeg stopper opp for å ta en titt på kommer duer.

De er konstant kåte og hjerneløse flokkdyr – og er nesten like teite. Slår gullrekka wings down.

Vet at pensjonisttilværelsen min kommer til å være rasende festlig,
såfremt brødsmuler eksisterer i fremtiden.

 Pigeon Google-oppdateringPigeon

Googles siste oppdatering som har fått kallenavnet Pigeon, og er nå rullet ut i USA.
Denne oppdateringen, til tross for at det er en due, er jeg ikke så veldig positiv innstilt til.

 

Pigeon-oppdateringen går ut på følgende:

Det er ikke blitt rullet ut i andre markeder ennå, og det er en mulighet for at den blir tatt bort – men sannsyneligvis ikke.

Jeg antar at Google gjør dette fordi endringen prioriterer opp verdien av betalt søk / Google AdWords, og antakeligvis fordi aggregatortjenestene tilbyr bedre brukeropplevelse enn de lokale aktørenes hjemmesider. Logisk sett har de større tjenestene mer å rutte med til brukeropplevelse og større evne til å lage engasjerende innhold enn hva den gjengse lokale aktør har.

Hva bør du gjøre som lokal aktør for å takle Pigeon?

Innsalgsvarsel: Dette kan du få hjelp med fra Red Performance.

eller ring meg.

Tips #1: Vis at du er unik

Kutt ut dårlig innhold og innhold som ikke fungerer, invester i brukeropplevelse og søkemotoroptimalisering og sørg for å reservere eget innhold for din egen side

Tips #2: Invester tid og penger i aggregatorer

Jobb med å få gode anmeldelser i Google+ / Google My Business, 1881.noGule Sider, Yelp, Tripadvisor og eventuelle andre autoritære (puh) lokaltjenester for din bransje.

Tips #3: Kjøp Google AdWords

En godt oppsatt kampanje som fokuserer på lokalsøk er kostnadseffektivt, dersom det gjøres riktig.

Tips #4: Skaff deg alternative kilder for trafikk

Ikke bli for avhengig av Google. Invester eksempelvis i lenkebygging som også gir reelle klikk. Som en lokal aktør har du større handlingsrom enn en nasjonal aktør til å få lenker fra relevante sider. En god lenkestrategi hjelper deg med å jobbe riktig med dette. Andre kanaler som du må ha god kontroll på er e-postdialog, sosiale media og betalt søk.

Hva blir neste dyr / oppdatering?

Porcupine Google-oppdateringPorcupine?

Nettsteder med uvennlig dialog får dårligere synlighet?
Kanskje noe som kan knyttes opp mot manglende universell utforming?
Det hadde vært ålreit og rettferdig.

Poodle Google-oppdatering

Poodle?

Nettsteder med latterlig design blir straffet?
Nei, ikke Poodle. For Guds skyld ikke Poodle.
Arngren.net er en Poodle, men nettstedet er så mye moro på ett sted – det fortjener synlighet i Google.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler