Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Zuckerberg: – Den organiske rekkevidden blir dårligere for bedrifter"
  • 10 delinger

Tips en venn om "Zuckerberg: – Den organiske rekkevidden blir dårligere for bedrifter"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Zuckerberg: – Den organiske rekkevidden blir dårligere for bedrifter

For noen dager siden arrangerte Facebook en Q&A sammen med Mark Zuckerberg. Det var mye snakk om krisen i Ukraina, Instant Articles og den organiske rekkevidden. Det sistnevnte er noe vi i RED Performance brenner veldig for, og det har vært mye rykter om hvordan Facebooks nye algoritmer kommer til å fungere. Mark virket selvfølgelig ikke urolig:

– Vi prøver alltid å forbedre algoritmen som bestemmer hva som skal vises på brukernes ”News Feed’er”. Noen vil ha mer informasjon fra bedriftenes Facebook-sider – andre ikke. Personer som ønsker å se mindre fra bedriftene, kommer nå til å se mindre fra de og mer fra sine venner. Dette kommer faktisk til å resultere i dårligere organisk rekkevidde for bedriftene.

Mark Zuckerberg

Selv om bedriftene nå kommer til å få det vanskeligere med å nå ut til folk gratis, mener Mark at bedriftene ikke skal gi opp. Alt kommer til å fungere som vanlig, bortsett fra at man når ut til færre mennesker.

– Det er noen ting jeg vil bedriftene skal vite: Uansett hvilke endringer som blir gjort, vil Facebook fortsatt være det beste stedet å nå folk og kunder på. Vi vil forbedre opplevelsen på Facebook for alle, så bedriftene trenger ikke å tenke ut nye måter å nå sine kunder på, sier multimilliardæren.

Mark Zuckerberg

Fremtiden for bedrift-sider på Facebook ser Mark også lyst på.

– Det største problemet på Facebook i dag er alle som linker til hjemmesider som ikke er designet for alle skjermtyper, oppløsninger og størrelser. Derfor ser vi at folk heller søker opp bedrifters fanpages for å finne info om pris, åpningstider etc.

Les også: Imorgen mister du likes på Facebook

Synes du det er vanskelig å følge med på Facebook sine endringer med algoritmen og hva dere som bedrift burde gjøre? Ikke nøl med å kontakte oss!

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler