Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Øk klikkraten (CTR) med et godt utseende på annonsen din"

Tips en venn om "Øk klikkraten (CTR) med et godt utseende på annonsen din"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Øk klikkraten (CTR) med et godt utseende på annonsen din

Når du lager en AdWords-annonse fokuseres det ofte på å finne de beste søkeordene, salgstekstene og landingsidene. Noe mange glemmer er å jobbe med hvordan annonsen din faktisk ser ut. Et godt utseende for annonsen din, kan ha mye å si for å få det meste ut av kampanjen. Med små justeringer kan du oppnå et helt nytt utrykk ovenfor søkerne og øke klikkraten (CTR) din.

Hvilken type utseende som vil gi deg best resultater vil variere mellom ulike produkter og tjenester. Derfor lager vi annonsetester, hvor vi tester hypoteser og finner ut hvilken variant som fungerer best for deg. For at du skal oppnå en bedre klikkrate (CTR) for annonsene dine, kan du følge noen enkle råd fra Google, som kan skape større engasjement rundt annonsene dine. Med hjelp fra disse statistikkene kan du finne indikasjoner på hvilke faktorer som kan øke antall klikk for din annonse:

 

1.    Skriv en enkel og tiltalende annonse

Ikke gjør annonsen din for komplisert, men fokuser på et enkelt, kraftfullt og fengende budskap. Bruk tegnene dine effektiv, altså gjør det meste av den lille annonseplassen du har. Et godt eksempel på dette er å også bruke display URL til å fremheve budskapet du ønsker å få frem.

Effekten av relevante annonser:

 

2.    Bruk søkeordene i annonsene

Bruk søkeordene dine i annonsetekstene. Dette vil øke relevansen for annonsene dine og hjelpe søkerne med å finne det de leter etter. Det vil resultere i bedre kvalitet i trafikken til nettsiden/applikasjonen din, og kunne øke klikkraten (CTR) til annonsen.

Viktigheten av søkeord i annonsen:

 

3.    Bruk annonseutvidelser

Annonseutvidelsene hjelper deg med å gi søkerne mer informasjon om din bedrift, som veileder potensielle kunder mot å gjennomføre en verdifull handling. Utvidelser er også en god mulighet til å gjøre annonsene dine mer bemerket og øke klikkraten (CTR).

Effekten av utvidelser i annonsene dine:

 

4.    Legg til ”unique selling points” til hver annonse

Sist men ikke minst bør du stille deg selv spørsmålet: hvorfor skal kunden velge oss? Svaret på dette vil mest sannsynlig være svært relevant informasjon å ta med i annonsene dine. Det vil gi deg muligheten til å skille deg ut fra konkurrerende annonsører og gi søkerne viktig informasjon før et eventuelt kjøp. Med dette vil vi kunne tiltrekke oss de riktige kundene og hjelpe de på vei mot et kjøp før de trykker på annonsen.

 

RED Performance

Vil du vite mer om gode annonser og hvordan du skal få det meste ut av din AdWords-konto? Kontakt oss!

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler