Driv salg i butikk via Facebooks dynamiske retailannonser
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser"
  • 5 delinger

Tips en venn om "Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser

Facebook sitt nyeste annonseformat vil gjøre det mulig å annonsere for produkter basert på tilgjengelighet i butikk samt målretting mot mennesker som det er sannsynlig at besøker butikken din.

Det er ikke lenger tvil om at digital tilstedeværelse er viktig for å drive salg også i fysiske butikker. Halvparten av salg i butikk påvirkes av digitale interaksjoner. Mange aktører har likevel kviet seg for å bruke Facebook-annonsering for drive folk i fysiske butikker, og det med god grunn.

Fysiske butikker har gjerne ulikt vareutvalg og lokale tilbud. Tidligere har det ikke vært en god løsning på å lokaltilpasse annonser til enkelte butikker/varehus på Facebook. Nå er imidlertid løsningen her:

 

Dynamiske retailannonser

Vi har lenge hatt stor suksess med å bruke dynamiske produktannonser på Facebook for å drive salg i nettbutikk. Fysiske butikker vil nå også kunne benytte seg av dette effektive annonseformatet.

Nå kan du nemlig dynamisk vise produkter som er tilgjengelig i butikken nærmest der brukeren befinner seg. Annonsene er linket til den lokale produktkatalogen og vil derfor alltid vise riktig pris og samtidig unngå å vise produkter som ikke er på lager.

Facebook dynamiske retailannonser

Hvorfor kjøre dynamiske retailannonser?

 

Registrer og optimaliser butikkbesøk gjennom Facebook

For å drive in-store salg ytterligere har Facebook lansert det nye markedsføringsmålet ”butikkbesøk”. Ved å velge butikkbesøk-målet vil Facebook rette annonsen mot mennesker som har høyest sannsynlighet for å handle i din butikk. Videre vil du kunne se direkte i Facebook hvor mange som har besøkt butikken din etter å ha sett annonsen.

Hvorfor bruke butikkbesøk som markedsføringmål?

 

Har du lyst til å teste ut dynamiske retailannonser? Vi kan hjelpe deg – kontakt oss her!

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler