Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser"

Tips en venn om "Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser

Facebook sitt nyeste annonseformat vil gjøre det mulig å annonsere for produkter basert på tilgjengelighet i butikk samt målretting mot mennesker som det er sannsynlig at besøker butikken din.

Det er ikke lenger tvil om at digital tilstedeværelse er viktig for å drive salg også i fysiske butikker. Halvparten av salg i butikk påvirkes av digitale interaksjoner. Mange aktører har likevel kviet seg for å bruke Facebook-annonsering for drive folk i fysiske butikker, og det med god grunn.

Fysiske butikker har gjerne ulikt vareutvalg og lokale tilbud. Tidligere har det ikke vært en god løsning på å lokaltilpasse annonser til enkelte butikker/varehus på Facebook. Nå er imidlertid løsningen her:

 

Dynamiske retailannonser

Vi har lenge hatt stor suksess med å bruke dynamiske produktannonser på Facebook for å drive salg i nettbutikk. Fysiske butikker vil nå også kunne benytte seg av dette effektive annonseformatet.

Nå kan du nemlig dynamisk vise produkter som er tilgjengelig i butikken nærmest der brukeren befinner seg. Annonsene er linket til den lokale produktkatalogen og vil derfor alltid vise riktig pris og samtidig unngå å vise produkter som ikke er på lager.

Facebook dynamiske retailannonser

Hvorfor kjøre dynamiske retailannonser?

 

Registrer og optimaliser butikkbesøk gjennom Facebook

For å drive in-store salg ytterligere har Facebook lansert det nye markedsføringsmålet ”butikkbesøk”. Ved å velge butikkbesøk-målet vil Facebook rette annonsen mot mennesker som har høyest sannsynlighet for å handle i din butikk. Videre vil du kunne se direkte i Facebook hvor mange som har besøkt butikken din etter å ha sett annonsen.

Hvorfor bruke butikkbesøk som markedsføringmål?

 

Har du lyst til å teste ut dynamiske retailannonser? Vi kan hjelpe deg – kontakt oss her!

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som senior betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler