Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser
Facebook sitt nyeste annonseformat vil gjøre det mulig å annonsere for produkter basert på tilgjengelighet i butikk samt målretting mot mennesker som det er sannsynlig at besøker butikken din.
Det er ikke lenger tvil om at digital tilstedeværelse er viktig for å drive salg også i fysiske butikker. Halvparten av salg i butikk påvirkes av digitale interaksjoner. Mange aktører har likevel kviet seg for å bruke Facebook-annonsering for drive folk i fysiske butikker, og det med god grunn.
Fysiske butikker har gjerne ulikt vareutvalg og lokale tilbud. Tidligere har det ikke vært en god løsning på å lokaltilpasse annonser til enkelte butikker/varehus på Facebook. Nå er imidlertid løsningen her:
Dynamiske retailannonser
Vi har lenge hatt stor suksess med å bruke dynamiske produktannonser på Facebook for å drive salg i nettbutikk. Fysiske butikker vil nå også kunne benytte seg av dette effektive annonseformatet.
Nå kan du nemlig dynamisk vise produkter som er tilgjengelig i butikken nærmest der brukeren befinner seg. Annonsene er linket til den lokale produktkatalogen og vil derfor alltid vise riktig pris og samtidig unngå å vise produkter som ikke er på lager.
Hvorfor kjøre dynamiske retailannonser?
- Viser kun produkter som er på lager i nærmeste butikk
- Alltid oppdaterte lokale priser og tilbud
- Produktene som vises kan optimaliseres basert på kundens online og mobile kjøpsatferd
- Kart med nærmeste butikk, åpningstider og veibeskrivelse kan integreres i annonsen
- Annonsen kan vise brukeren tilgjengelige lignende produkter
Registrer og optimaliser butikkbesøk gjennom Facebook
For å drive in-store salg ytterligere har Facebook lansert det nye markedsføringsmålet ”butikkbesøk”. Ved å velge butikkbesøk-målet vil Facebook rette annonsen mot mennesker som har høyest sannsynlighet for å handle i din butikk. Videre vil du kunne se direkte i Facebook hvor mange som har besøkt butikken din etter å ha sett annonsen.
Hvorfor bruke butikkbesøk som markedsføringmål?
- Vise annonsen for dem med høyest sannsynlighet for å besøke din butikk
- Rapporterer hvor mange som har besøkt butikken din etter å ha sett annonsen
Har du lyst til å teste ut dynamiske retailannonser? Vi kan hjelpe deg – kontakt oss her!