Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»"
  • 56 delinger

Tips en venn om "Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»

Igår besøkte vi Instagram sitt event ”Norway on Instagram”. Det var mye fokus på hvordan folk bruker Instagram i hverdagen og hvordan man annonserer best mulig. I denne bloggposten deler vi noen av tipsene vi fikk.

OnePiece SoMe-kalkulator

OnePiece har i USA lansert en helt egen ”SoMe-kalkulator”. Denne kalkulatoren beregner hvor mye rabatt du får etter hvor mange fans du har. Flere fans = større rabatt. For hver 500. følger får du $1 i rabatt. Genialt! Du kan lese mer på Dailymail.co.uk
OnePiece New York
One Piece på IG: https://instagram.com/onepiece

Kreativ branding med origami

Et vanlig bilde av en sjokolade kan være kjedelig å se på. Derfor lager den engelske sjokoladeprodusenten Cadbury veldig lekne bilder til sine brandingannonser:
cadburyuk
Cadbury på IG: https://instagram.com/cadburyuk

Video uten lyd

De aller fleste ser ikke videoene på Instagram med lyd. Derfor er det veldig viktig å tilpasse filmene slik at de fungerer minst like bra uten lyd som med.
To eksempler fra Magnum UK:

Magnumgif   Magnumgif2
Magnum UK på IG: https://instagram.com/magnumuk

Bruk minst mulig tekst i bildet

Tenk slik: Facebook er en nyhetsavis mens Instagram er et inspirasjonsmagasin. Brukerne besøker ikke Instagram for å lese om nyheter. Det er en mye bedre og viktigere kanal for branding.

Endringer på Facebook-pages

Den store forskjellen fra en bedriftside på IG og FB er at brukere aktivt går inn på en Instagram-side for å se etter flere bilder. På Facebook er det nesten ingen som går inn på en bedriftsside for å se mer. Derfor bør man ikke legge for mye fokus og tid på å bytte for eksempel coverbilde hver uke på Instagram.

Dette er dog noe Facebook skal forbedre/forandre og skal ifølge Alastair Cotterill lanseres om ikke lenge. Det blir virkelig spennende å se hvordan Facebook skal få oss brukere til å besøke bedriftsider oftere.

 

Trenger du hjelp med kampanjer/kreative idéer/annonsering på Instagram?

Kontakt oss!

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler