Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "nofollow på lenker i kjøpte flater gir bedre SEO-score"

Tips en venn om "nofollow på lenker i kjøpte flater gir bedre SEO-score"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

nofollow på lenker i kjøpte flater gir bedre SEO-score

Google kan og vil nedjustere din synlighet i søk om du kjøper lenker for å gjøre SEO. Men i mange tilfeller så er kjøpte lenker ikke nødvendigvis et tiltak ment for å jukse seg til bedre plassering. Eksempelvis pressemeldingstjenester som MyNewsDesk,  blogger og andre steder som har en forretningsmodell der man tar seg betalt for innhold.

For å kommunisere dette til Google – slik at de ikke tror at du jukser – er det nødvendig med litt kunnskap om HTML og nærmere bestemt hvordan du kan bruke nofollow-parameteret.

En lenke ser gjerne slik ut:

Hvilken uke er det?

Blå skrift, strek under – det er en lenke.

I HTML-koden ser det slik ut:

<a href="http://www.hvilkenuke.com/aal/hvilken-uke">Hvilken uke er det?</a>

For å markere at en lenke er kjøpt å betalt må denne koden inn:

<a href="http://www.hvilkenuke.com/aal/hvilken-uke" rel="nofollow">Hvilken uke er det?</a>

Den røde koden sier at lenken er kjøpt og betalt.

Ved å tydelig indikere dette unngår du straff fra Google. 

Men ikke ta mitt ord for det, hør hva Matt Cutts sier om nofollow på lenker:

Matt Cutts er Googles webspamsjef og jobber med å luke ut juks fra resultatlistene.

Kilde: https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=NO

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler