Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "6 måter å gjøre AdWords-annonsene mer mobilvennlige på"
  • 12 delinger

Tips en venn om "6 måter å gjøre AdWords-annonsene mer mobilvennlige på"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

6 måter å gjøre AdWords-annonsene mer mobilvennlige på

Mobilen tar stadig en større rolle i forbrukernes liv og derfor også i markedsføringen. Spesielt innenfor søkemotorannonsering har mobilen blitt ekstremt viktig. En undersøkelse fra Google viser at 50 % av alle nordmenn bruker mobilen ukentlig til å gjøre søk. For å treffe forbrukerne er det derfor helt avgjørende å være tilstede på mobil. Vi gir deg de beste tipsene til hvordan du kan tilpasse AdWords-annonsene dine til mobil.

 

1. Plasser viktig informasjon i overskriften eller tekstlinje 1

I mobilannonser erstattes tekstlinje 2 i noen tilfeller av andre annonseutvidelser. For å være sikker på at du får med den viktigste informasjonen, bør du derfor inkludere den i overskriften eller tekstlinje 1. Call to action som vanligvis ligger i tekstlinje 2, bør flyttes opp til tekstlinje 1 for mobilannonser.

 

2. Signaliser mobilvennlighet i display url-en

Vis at du har en mobilvennlig nettside ved å skrive m. foran domenet i display url-en (for eksempel m.nettside.no). Merk at den faktiske url-en ikke trenger å være «m.netthandel.no» for at du kan bruke dette i annonsen.

 

Forbrukerne har ofte en annen intensjon når de søker på mobil enn når de søker på datamaskinen. Det kan derfor være lurt å lage egne sitelinks for mobil. Dette kan for eksempel være åpningstider, finn butikk og lignende.

 

4. Øk bud for søk som gjøres i nærheten av din butikk

Ønsker du å drive søkerne inn til en fysisk butikk? Da bør du legge inn location extensions. Denne annonseutvidelsen gjør at søkeren får opp link med veibeskrivelse til nærmeste butikk. Det geniale er at du også kan legge inn automatisk budøkning for søk som gjøres innenfor en viss radius av din butikk.

 

5. Legg inn call extension

Har du en bedrift hvor en telefon fra en potensiell kunde er verdifull? For noen bedrifter er det mer verdifullt med en telefon enn et klikk. Hvis du legger inn call extension vil annonsen få en ringeknapp som søkeren kan trykke på og ringe direkte til bedriften. Du kan enkelt definere hvilke tidspunkt du ønsker at ringeknappen skal dukke opp, sånn at du slipper at folk ringer utenom åpningstidene. Hvis du kun er opptatt av å få folk til å ringe inn til din bedrift, kan du også teste ut call only ads. Disse annonsene driver utelukkende telefonsamtaler og driver ikke trafikk til nettsiden.

Call extension

 

 

 

 

 

Hvis du har en app bør du linke den til annonsen. Dette gjør at det kommer en link under annonsen som leder deg direkte til applikasjonsbutikken. Google tilpasser hvor man sendes basert på hvilken enhet (iOS eller Andriod) du foretar søket fra.

 

Trenger du hjelp med din AdWords-annonsering? Kontakt oss her!

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som senior betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler