Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Mobilvennlig netthandel i 2014"

Tips en venn om "Mobilvennlig netthandel i 2014"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Mobilvennlig netthandel i 2014

Goldman Sachs

Goldman Sachs anslår at i 2014 kommer mobil e-handel til å stå for 27,2 % av all e-handel. Rundt 2018-2019 anslår den multinasjonale investeringsbanken at mobil e-handel kommer til å være større en omsetning via laptop / desktop.

 

Om du har en responsive nettsideløsning så betyr ikke det at netthandel på mobil fungerer. I de fleste tilfeller er det endel testing og tilpassing som må til.

 

Denne 3-stegs tilnærmingen er ikke en «magic bullet», men en tilnærming til bedre brukeropplevelser og mer salg på mobil for nettbutikken din.

 

1. Kartlegg din mobile trafikk via webanalyse

Finn ut hvilke mobile enheter og nettlesere som dine brukere benytter og hvilke landingssider som er mest populære å bruke.

Det mest populære mobile stiene er det viktig å ha kontroll på og dermed det som er viktig å teste.

Enkel analyse av mobil e-handel for Google Analytics

Bruker du Google Analytics? Her er en ferdig laget custom report som lar deg finne ut alt i steg 1.

Mobil e-handel webanalyse

http://bit.ly/13ecKce

2. Finn ut hva du skal teste

Brukervennlighet på mobil stiller andre krav enn de på desktop. Denne guiden om mobil tilpassing fra Google utgjør et supert grunnlag for hva du bør teste.

Hastighet er spesielt viktig på mobil, Google Page Speed Insights er et ålreit verktøy for å kartlegge hvilke grep som bør gjøres for å øke farten for mobile enheter.

3. Bestill feilrettinger med en god brief

Gi dine utviklere tydelige briefer på hva som skal fikses og sikre at ting er gjort skikkelig.

Vil du ha hjelp med dette?

Ta kontakt med RED Performance-teamet!

 

 

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler