Mediestrategi i 2016 - 10% eller 10X målsetting
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Har du en 10% eller 10X mediestrategi for 2016?"
  • 160 delinger

Tips en venn om "Har du en 10% eller 10X mediestrategi for 2016?"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Har du en 10% eller 10X mediestrategi for 2016?

Verden går veldig fort fremover, og det siste året har bydd på store utfordringer. Om du har på følelsen at din markedsplan og mediestrategi for 2016 er svært lik nåværende års plan (eller kanskje til og med planene flere år tilbake), er dette en hint om at den er moden for en dristig endring.

Kanskje ser det på overflaten ut som at ting fungerer OK per i dag, men hva skjer når halve målgruppen din plutselig ikke lenger kjøper aviser med dine printannonser, benytter adblock når de surfer, og har sluttet å betale TV-lisens til fordel for Netflix og Youtube?

Gjennom å kun jobbe med best-practise og fokusere på inkrementell forbedring, optimerer du mot en forsiktig målrettet økning, f.eks 10%. Problemet er bare at det går tregt, og at det alltid finnes en konkurrent som satser mer – eller enda skumlere – en ny aktør inntar markedet med et konsept du aldri har sett før.

Det  er altså en større risiko å kun sikte mot 10% økning, enn 10X – som er å satse på framtiden.

Gjennom å våge å tenke helt nytt, samt snu opp ned på markedsplanen og mediestrategien, har du en større mulighet for å oppnå en 10X-økning. Det handler ikke om å øke markedsbudsjettet, men å anvende det smartere slik at pengene må jobbe hardere.

Dristige endringer er bedre en feige tweaks

Vi appliserer her samme metodikk som når vi jobber med konverteringsoptimering – gjennom dristig endring har du mulighet for større gevinst. Selvsagt skal disse dristige endringene være fundamentert i innsikt, og en god prosess som maksimerer muligheten for suksess.

 

Testing metodikk

Vi har gjort det før

Da Proteinfabrikken opplevde tapt posisjon og salg i sin nettbutikk, som følge av økt konkurranse online fra internasjonale merkevarer, trengte de å tenke helt nytt.

"Vi gikk fra negativ trend til dobbelt salg i nettbutikken"

Egil Berli-Johnsen, Salgssjef, Proteinfabrikken

Så spørsmålet gjenstår – sikter du på 10% eller 10X bedre resultater i 2016?

Vi er klare for utfordringen, så avtal ett møte nå!

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler