Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Slik lykkes du på Google"

Tips en venn om "Slik lykkes du på Google"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Slik lykkes du på Google

Verden forandrer seg med stormskritt i en høyteknologisk hverdag. Med denne utviklingen er det viktig for bedrifter å holde tritt, for å levere det markedet etterspør og være konkurransedyktige. Å være synlig på internett er blitt mye viktigere enn tidligere og tall viser at vi i større grad beveger oss over på digitale plattformer. Det foretas i gjennomsnitt 3,5 milliarder søk på søkemotoren til Google hver dag!

For at din bedrift skal kunne lykkes på Google, er det essensielt å vite hvordan de ulike partene i en søkeprosess tenker og hvordan disse er avhengig av hverandre. For å forstå hvorfor Google opptrer som de gjør, må vi først og fremst vite hvilke parter som deltar i søkeprosessen. Vi kan dele denne prosessen inn i tre ulike deler: bedriften, kunden og Google.

Lykkes på Google

 

Hva ønsker de ulike partene?

Et viktig spørsmål å stille seg selv er hvilken rolle har de ulike partene i søkeprosessen? Et nøkkelord i denne sammenhengen er relevans. Med andre ord, skaper du relevant innhold for Google, kunden og din bedrift, vil dette gi gode resultater i søkemotorene.

 

Google

Det er viktig å se på Google som en egen bedrift, som selv ønsker å selge et produkt mot sine forbrukere. Deres kunder er søkerne i søkemotoren og Google har et mål om å levere de mest relevante søketreffene for kunden. Dette er avgjørende for at søkeren skal finne det han/hun leter etter og være fornøyd med Google som produkt. Google vil av den grunn premiere nettsteder og annonsører som tilrettelegger for nettopp dette. Dette samspillet mellom annonsøren/nettredaktøren og Google, er derfor viktig for en vellykket annonsering og rangering i organisk søk.

Google gir annonsører en benchmark de kaller kvalitetspoeng, som indikerer hvor relevant annonsen din er. Kvalitetspoengene bergenes ut fra den forventede klikkraten på søkeordet, relevansen mellom søkeordet og annonsen din, og den forventede opplevelsen av landingssiden.

 

Kunden

Alt faller ned på: hva er det faktisk kunden, eller med andre ord søkerne vil ha? Personen som utfører søket ønsker å få relevante søketreff, for å få svar på informasjonen de ønsker. Google jobber kontinuerlig med å levere relevante nettstedstreff og rangere disse godt slik kunden blir fornøyd.

 

Hva du ønsker

Fra bedriftens ståsted handler det om å få relevant trafikk til nettstedet. Med tanke på at du kun betaler per person som klikker på en annonse, ønsker vi at de som klikker gjør en verdifull handling på nettsiden. Du må derfor lage annonser som er relevante for publikumet du ønsker å nå ut til, slik at de riktige menneskene trykker på annonsen. Da vil du få mer kvalitetstrafikk til dine landingssider, som gir deg flere konverteringer til lavere kostnader.

 

Bruk tid for å finne ut hvem som er dine kunder og hvordan skal du tilpasse innholdet i tekstene dine for disse. For husk at når alle partene i sirkelen fornøyd, vil Google rangere deg høyere, du vil motta flere kunder som ønsker å kjøpe dine produkter og du vil øke avkastningen din.

Du som annonsør/nettredaktør må av den grunn lage tilpassede nettsteder og annonser rettet mot kunden, slik at Google kan levere de beste resultatene. Vi må stille oss selv spørsmålene, hva ønsker vi å fortelle kundene våre og hva ønsker vi å bli truffet på? Klarer du å fremstille denne informasjonen på en god måte, belønnes du med bedre synlighet og kvalitetspoeng for annonsene dine.

 

Ønsker du å lykkes på Google? Kontakt oss!

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler