Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Lommepenger, ukelønn eller ukepenger?"

Tips en venn om "Lommepenger, ukelønn eller ukepenger?"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Lommepenger, ukelønn eller ukepenger?

lommepengerPrinsippene for SEO har kommet opp på et langt høyere nivå enn bare posisjonsjakt.

Søkeordsdata gir oss innsikt i å forstå markedet bedre og matche innhold med etterspørsel i større grad.

Skal det skrives innhold om enten lommepenger, ukelønn eller ukepenger er det fornuftig å velge synonymet som markedet bruker.

Hvorfor bruke populære ord?

Det er kanskje opplagt, men likevel:

Eksempelvis gir synlighet på lommepenger 3 ganger så mye trafikk enn ukelønn og ukepenger

Søkemotoroptimalisering er en glimrende kilde for inspirasjon og innholdsproduksjon
– og da først og fremst fordi du bruker de samme ord som markedet bruker.

Sånn sett er SEO mer en strategi, enn et trafikk- og salgstiltak.

Klikk.no bruker søkeordsdata strategisk

Eksempelvis har Klikk.no gjort dette med stor suksess og vant Beste søkestrategi i 2011 på Gulltaggen for sitt SEO-arbeide.

Et smart grep redaksjonen gjør er å identifisere hull i sin innholdsstrategi med å følge med på søkeordskilder, for så å skrive saker om dette som tetter disse hullene.

Ved å dekke alle aspekter av et søkeord, oppnås den såkalte halo-effekten eller på norsk; glorie-effekten.

Prinsippet til glorie-effekten, er at om du har innhold om alle sidene av saken, blir du sett på som en autoritet som fortjener en høy plassering i Google.

Hvordan finner du ut av hva markedet søker etter?

Googles Keyword Tool gir deg anledning til å se en indikasjon på etterspørsel (antall søk i måneden).

google-keyword-tool

Verktøyet har vært tilgjengelig i mange år og brukes flittig av oss i SEO-bransjen.

En fornuftig måte å ta i bruk dette verktøyet på er å se hvilke søkeord og variasjoner du bør dekke innen din kategori og hva som brukes mest mellom synonymer.

For eksempel hva som er mest effektivt av lommepenger, ukelønn eller ukepenger.

 

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler