Kurs i SEO i Oslo 25. april 2018
Meld deg på RED Performance’ kurs i SEO 25. april 2018, som gjennomføres i Pilestredet 27, Oslo.
Uten å vite om det, legger vi alle igjen informasjon om hva vi er på jakt etter.
Når du bruker Google legger du igjen informasjon om hva du søker etter.
Hvordan du bruker språket for å finne frem til løsninger.
Hva som blir søkt etter er informasjon som er gull verdt for deg som er markedsfører.
Du kan bruke søkedata til å:
- Bygge opp brukervennlig navigasjon på nettsteder
- Lage innhold som svarer på etterspørsel
- Avdekke intensjonen bak søk og lage innhold som løser problemet
- Finne nye måter å vinkle kampanjer som treffer
- Oppdage potensiale for nye produkter som du selv ikke har tenkt på ennå
I RED Performance’ heldagskurs i SEO får du lære deg teknikkene som proffene bruker for å:
- Gjennomføre søkeordsanalyse
- Tolke og forstå søkeord
- Jobbe med innholdsutvikling fra et brukerperspektiv
- Måle SEO og resultatene av investeringen

Forstå teknisk SEO, selv om du ikke kan koding
Søkemotoroptimalisering er ikke bare innhold og brukervennlighet, tekniske aspekter er også viktig.
Grunnen til at teknikk har noe å si er todelt:
- Google har store, men likevel begrensede ressurser – nettstedet ditt må bruke Googles ressurser på en effektiv måte
- Søkemotorene er helt avhengige av gode brukeropplevelser. Dersom innholdet ditt er godt, men brukervennligheten dårlig – oppfattes treffene som dårlige av brukerne. Eksempelvis vil godt innhold presentert på en side som er supertreig oppfattes negativt.
Hvilke krav skal du stille til nettstedet ditt? Hvordan kan du selv måle om det fungerer slik det skal?
Dette er veldig nyttig informasjon å ha med seg dersom du
- Vurderer å bygge om nettstedet ditt
- Skal velge ny leverandør og trenger å jobbe med kravspesifisering
- Er usikker på om nettstedet ditt teknisk sett er godt nok
Meld meg på kurs
Lær om digital PR i Google
Alle som jobber profesjonelt med organisk søk vet at lenker / digital PR er en viktig komponent for å oppnå god synlighet i Google.
Men mange, også byråer, skyr arbeid med dette fordi det er så ekstremt vanskelig.
Hvordan kan du jobbe med lenkebygging?
Sammen ser vi på eksempler på teknikker du kan bruke og teknikker du bør unngå.
En av de mest spennende måtene å lære om dette på, er å se på de som jukser i Google. Dette gir deg gode forutsetninger for å forstå hva som er riktig og galt og ikke minst hva som fungerer.
- Selskaper som har blitt tatt i juks og straffet av Google
- Eksempler på de som jukser, men som ennå ikke er blitt tatt
- Hvordan du bør jobbe med lenkebygging
Måling av SEO og hvordan tjene det inn
Hvordan skal du måle SEO og hvordan er du sikker på at du får tjent inn igjen investeringer?
I kurset legger vi opp til hvordan du kan bruke Google Analytics, regneark og andre verktøy for å regne hjem investeringer og hvordan sette fornuftige målepunkter.

- Gjennomføres i RED Performance’ lokaler i Pilestredet 27, 3 etg. i Oslo 25. april 2018 fra 09:00 til ca. 16:00.
- Det serveres lunsj, samt drikke og sunn snacks
- Du må ta med egen datamaskin
- Maksimalt 10 deltakere, så skynd deg å melde deg på
- Du bør ha grunnleggende kompetanse innen markedsføring
- Kurset rettes mot bedrifter, ikke byråer.
- Du som deltar er typisk deg som vil bli bedre på å kjøpe, forstå og gjennomføre søkemotoroptimalisering – daglig leder, markedssjef eller jobber i markedsavdelingen i en mellomstor eller stor bedrift.
- Kurset koster 6890,- og er uten MVA siden det er et kurs.
Meld meg på kurs
Kursleder Magnus Strømnes Bøe
Magnus Strømnes Bøe ble kåret til Årets foredragsholder 2015-2016 av ANFO for foredraget «6 tips om webanalyse».
Magnus holder også foredrag om søkemotoroptimalisering og digital markedsføring generelt. Han har jobbet på byråsiden med markedsføring siden 2001 og har bred erfaring innen feltet.
Bruk Magnus til å motivere, tenke nytt og få fersk kunnskap innen digital markedsføring, webanalyse og SEO.
Tidligere kursdeltakere
― Kurset i søkemotoroptimalisering hos RED Performance passet meg midt i blinken. Siden vi kontinuerlig forbedrer nettsidene våre var det veldig fint å få innspill til hvordan vi skal jobbe med organisk synlighet i Google. Anbefaler alle som jobber med nettsteder og markedsføring å ta dette kurset.


Bjørn Arve Kjelsnes
― Kurset i SEO var veldig nyttig for meg. Praktiske råd og tips som jeg fikk bruk for umiddelbart, dette kurset er helt topp for deg som driver med netthandel.

Tommy Nielsen
Thomas Willoch er administrerende direktør i RED Performance.