Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Mindre innsikt av organisk søk med sikrere Google søk"

Tips en venn om "Mindre innsikt av organisk søk med sikrere Google søk"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Mindre innsikt av organisk søk med sikrere Google søk

Søk blir gradvis mer tilpasset individet, og i særlig grad for brukere som er logget inn i et Google-produkt (f.eks. de som har Gmail eller Google+) mens de søker, fordi søkeresultatene blir tilpasset brukerens søke-historikk. For å ivareta personvern kommer alle innloggede brukere fremover til å søke på en sikker innstilling, såkalt SSL (Secure Socket Layer). Dette får imidlertid konsekvenser for måleverktøyene.

Ved bruk av SSL vil ikke måleverktøy (som Google Analytics, Yahoo Web Analytics, Webtrends osv.) kunne rapportere på hvilke organiske søkeord som gir hvor mye trafikk, men levere dette som tall under en samlet gruppe. Enn så lenge virker det bare å påvirke en relativt liten del av søkene, men i takt med at allerede flere bruker f.eks. Google+, regner vi med at påvirkningen øker.

Google lar ikke endringen påvirke trafikk fra Google AdWords, men endringen vil påvirke bedrifters daglige webanalyse i større eller mindre grad.

Lurer du på hva dette har å si for deg og din virksomhet er du velkommen til å ta kontakt med oss i RED Performance, så skal vi hjelpe deg.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler