Google lanserer ny målretting – dine egne kunder
Denne uken lanserte Google muligheten til å målrette annonser på Google søk, Youtube og Gmail, basert på e-postadresser. Funksjonen kalles Customer Match, og tilsvarende muligheter finnes allerede både på Facebook og Twitter.
Fordelen med denne målrettingsmuligheten er at du kan kommunisere spesifikt med din egen brukerdatabase, gjennom for eksempel segmentering på nye leads, lojale kunder, mest verdifulle kunder, kunder du vil aktivere på nytt men som ikke åpner dine nyhetsbrev og mye, mye mer!
Ytterligere en funksjon (som vi allerede bruker på Facebook med stor suksess i flere kampanjer), er muligheten å finne flere personer som ligner på dine eksisterende kunder. Facebook kaller dette «Lookalike Audiences», mens Google kaller funksjonen «Similar Audiences», og sørger for økt rekkevidde til en målgruppe med høy potensiale.
Alle AdWords-kontoer vil i følge Google få muligheten til å benytte Customer Match i løpet av 3-4 uker.
Kontakt oss for hjelp med Customer Match