Flere SEO-spesialister, takk!
Nytt år, nye muligheter! Er du et digihode på jakt etter nye utfordringer i 2018, vil vi svært gjerne høre fra deg! Vi utvider nå vårt SEO-team med enda flere dyktige spesialister.
«Alle ønsker å dele kunnskapen sin, og det bidrar til at nivået blir så høyt som mulig. Du gleder deg til å dra på jobb hver dag!» Julie, SEO-spesialist
SEO-spesialister i RED Performance er som barn under kakebokshylla: Vi strekker oss så langt vi kan fordi vi elsker godt innhold. Potensialet i performance marketing er enormt, og vi jobber hver dag med å synliggjøre våre kunder på nett. Vi i SEO-teamet jobber analytisk og målrettet for å oppnå de beste resultatene, og nå trenger vi flere medarbeidere til vårt hyggelige team.
Hvordan jobber vi?
RED Performance ønsker ikke å være en leverandør, men snarere en partner for våre kunder. Ved å finne og utnytte de riktige innsiktene, definerer vi datadrevne innholdsstrategier og oppnår raaskt gode resultater for våre kunder. Vi jobber aktivt med betalt søk og sosiale medier, SEO, beslutningsstøtte, CRO, og er over tretti medarbeidere med sterke spisskompetanser, hvorav syv dyktige personer med ulik bakgrunn utgjør SEO-teamet.
Hos oss arbeider vi svært systematisk, så det er utvilsomt en fordel å ha orden i sysakene hvis du vil bli en del av vårt SEO-team. I oppstartsfasen med kunder gjør vi en rekke ulike analyser for å kartlegge den nåværende situasjonen, og resultatene av disse analysene legger grunnlaget for prioriteringer av videre arbeid. Når de riktige prioriteringene er satt, lager vi fremdriftsplaner og årshjul for å sikre en kontinuitet i arbeidet. SEO er tidkrevende og hardt arbeid, men til gjengjeld enormt moro!
Hele RED består av fem ulike byråer som sitter i det samme lokalet, noe som gir muligheten til å arbeide tverrfaglig og lære mer om andre fagdisipliner.
Hverdagen til våre SEO-spesialister
Det finnes ingen like dager hos oss. Man må være effektiv, tilpasningsdyktig og kose seg med jobben!
«Å få bruke den kompetansen vi har om SEO aktivt i arbeid med markedsstrategier på tvers av kanaler, er utrolig gøy!» – Kristin, Head of SEO
Her er noen av de mest sentrale arbeidsoppgavene:
- Definere og implementere digitale strategier basert på webanalyse
- Bruke Google Analytics og andre verktøy, samt etablerte metoder aktivt for å komme frem til de beste løsningene for kundene
- Kartlegge innholdsbehov i egne og fortjente kanaler på bakgrunn av søkeordsanalyser
- Legge opp årshjul og publiseringsplaner på bakgrunn av innsikten fra søkedata
- Utforme briefer til tekstforfattere for å få produsert innhold
- Rådgi om hvordan innhold kan brukes i markedskommunikasjonen til annonsører
- Jobbe i team sammen med eksperter på SEO, betalt søk og sosiale medier for noen av de største merkevarene i Norge
Hvem ser vi egentlig etter?
Du må være et arbeidsjern som trives med å bruke din fulle kapasitet på jobb. Hos oss går dagene fort fordi vi alltid har noe å gjøre, og vi elsker det vi gjør!
RED Performance vil være best i klassen. Vi leverer ikke middelmådig, og skal alltid være oppdatert i en bransje som endres daglig. Derfor er det viktig at du er proaktiv og alltid sulten på å lære mer. Om du er åpen og søkende hver dag etter ny kunnskap, kan dette veie opp for eventuell manglende kompetanse. Gårsdagens spesialist er ikke nødvendigvis spesialist i dag. Vi ønsker et digitalt hode som elsker internett, og er fascinert av potensialet som ligger i søkemotoroptimalisering og performance marketing generelt.
«Mye humor, gode faglige diskusjoner og en sterk vilje til å støtte hverandre gjør det gøy å gå på jobb hver eneste dag.» – Magnus, Adm. dir.
Les den fullstendige stillingsannonsen her!
Velkommen til å søke!