Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015 - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015"
  • 17 delinger

Tips en venn om "Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015

Du lever i en verden der vi er online når og hvor vi vil. Det handler i dag om ”mikro-moments”, hvor 80% av befolkningen har en smarttelefon og 90% av kundene dine starter kjøpet på én enhet, for så avslutte kjøpet på en annen. Dette er et resultat av vår nye mobile ”shopping-assistent” som har endret kjøpsadferden til forbrukerne.

Trendene viser at vi er mer tilkoblet i og før ferien enn noensinne. Vi har sett på Google-data og funnet 5 shopping-trender for 2015 du bør være bevisst på:

  1. Vi er mer tilkoblet enn tidligereFerie jule handel
  2. Vi kjøper mer på små skjermer
  3. Kundene kjøper lenge før helligdagene
  4. Merkevarelojaliteten blir utfordret av andre merkevarer
  5. Kjøpere bruker i større grad Youtube-video

 

 

Den mest tilkoblede feriehandelen noensinne

Det brukes mer tid i ”research-fasen”, hvor vi i større grad sammenligner produktene opp mot hverandre. 40 % av feriehandelen i 2014 skjedde over nett og 78% brukte internett som en del av evalueringsfasen. Det var bare 29 % som stolte på venner, familie og kollegaer før en kjøpssituasjon, som tyder på at vi stoler mer på egne kilder. Det har også vært en økning på 114 % i lokale søk som viser at synligheten i søkemotoren er ekstremt viktig.

 

Store penger ble brukt på små skjermer

Av nettkjøp i 2014, var 1 trillion dollar og 28 % av alle retail-salg, påvirket av mobilsøk. 53% av de som kjøpte online, brukte smarttelefoner eller nettbrett. Dette hadde en 41% økning fra året før! Det er forventet at hele 40 % av ecommerce-salg blir fullført på en mobiltelefon mot slutten av 2015.

 

Feriehandelen begynte før feriedagene

Har du planlagt julehandelen? Trenden viser at vi nå i større grad kjøper lenge før helligdagene. 48 % sa de var ferdig med julekjøpene før 30 november, opp 40 % fra 2013. Videre sa 25 % at de var ferdig julehandlen før halloween og 44 % utnyttet førjulstilbud.

 

Merkevarelojaliteten blir utfordret

Kunder er i større grad åpne for kjøpe fra konkurrerende bedrifter nå enn tidligere. Nyetablerte butikker og merkevarer tok en stor del av kjøpene som skjedde over nett. Google forteller at over 50% av respondentene i undersøkelsen var åpne for å kjøpe fra en ny forhandler, tall som har økt signifikant fra 2013.

 

Shopperne bruker mer Youtube-video enn tidligere

Youtube-profiler hadde mer påvirkning på kundene enn ekspertene hadde. Undersøkelsen viser at av de som så video, brukte 80% Youtube i sammenheng med produktvurderinger.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler