Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015"
  • 17 delinger

Tips en venn om "Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015

Du lever i en verden der vi er online når og hvor vi vil. Det handler i dag om ”mikro-moments”, hvor 80% av befolkningen har en smarttelefon og 90% av kundene dine starter kjøpet på én enhet, for så avslutte kjøpet på en annen. Dette er et resultat av vår nye mobile ”shopping-assistent” som har endret kjøpsadferden til forbrukerne.

Trendene viser at vi er mer tilkoblet i og før ferien enn noensinne. Vi har sett på Google-data og funnet 5 shopping-trender for 2015 du bør være bevisst på:

  1. Vi er mer tilkoblet enn tidligereFerie jule handel
  2. Vi kjøper mer på små skjermer
  3. Kundene kjøper lenge før helligdagene
  4. Merkevarelojaliteten blir utfordret av andre merkevarer
  5. Kjøpere bruker i større grad Youtube-video

 

 

Den mest tilkoblede feriehandelen noensinne

Det brukes mer tid i ”research-fasen”, hvor vi i større grad sammenligner produktene opp mot hverandre. 40 % av feriehandelen i 2014 skjedde over nett og 78% brukte internett som en del av evalueringsfasen. Det var bare 29 % som stolte på venner, familie og kollegaer før en kjøpssituasjon, som tyder på at vi stoler mer på egne kilder. Det har også vært en økning på 114 % i lokale søk som viser at synligheten i søkemotoren er ekstremt viktig.

 

Store penger ble brukt på små skjermer

Av nettkjøp i 2014, var 1 trillion dollar og 28 % av alle retail-salg, påvirket av mobilsøk. 53% av de som kjøpte online, brukte smarttelefoner eller nettbrett. Dette hadde en 41% økning fra året før! Det er forventet at hele 40 % av ecommerce-salg blir fullført på en mobiltelefon mot slutten av 2015.

 

Feriehandelen begynte før feriedagene

Har du planlagt julehandelen? Trenden viser at vi nå i større grad kjøper lenge før helligdagene. 48 % sa de var ferdig med julekjøpene før 30 november, opp 40 % fra 2013. Videre sa 25 % at de var ferdig julehandlen før halloween og 44 % utnyttet førjulstilbud.

 

Merkevarelojaliteten blir utfordret

Kunder er i større grad åpne for kjøpe fra konkurrerende bedrifter nå enn tidligere. Nyetablerte butikker og merkevarer tok en stor del av kjøpene som skjedde over nett. Google forteller at over 50% av respondentene i undersøkelsen var åpne for å kjøpe fra en ny forhandler, tall som har økt signifikant fra 2013.

 

Shopperne bruker mer Youtube-video enn tidligere

Youtube-profiler hadde mer påvirkning på kundene enn ekspertene hadde. Undersøkelsen viser at av de som så video, brukte 80% Youtube i sammenheng med produktvurderinger.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler