5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på
Facebook melder om at annonsører som har brukt karusellannonser har opplevd en 30-50 % reduksjon i kostnad per transaksjon (CPA), og en nedgang på 20-30 % i kostnad per klikk (CPC) sammenlignet med standard linkannonser. Mange har også erfart en vesentlig økning i klikkrate (CTR).
Karusellannonser er et annonseformat Facebook tilbyr som tillater tre til fem bilder i én annonse med tilhørende lenker og overskrifter.
5 måter å bruke karusellannonser på
- Vis forskjellige produkter/tilbud
Karusellannonser er en utrolig effektiv måte å vise frem bestselgerne dine eller et utvalg produkter med et godt tilbud.
- Kommuniser flere sider av samme produkt/tjeneste
Vis frem ulike produktdetaljer, produktet i forskjellige vinkler eller farger, eller fremhev ulike fordeler ved en tjeneste.
- Retargeting
Du kan tilpasse innholdet i karusellannonsene ut i fra hva folk som har vært inne på nettsiden din har kjøpt, hva de har puttet i handlekurven uten å kjøpe, hvilke produkter de har sett på eller lignende.
- Fortell en historie
Karusellannonser åpner for nye muligheter å være kreativ på. Fortell en historie om produktet, bedriften eller de ansatte.
- Led folk gjennom en prosess
Har du en tjeneste som krever at kunden går gjennom flere trinn? Vis kunden veien i karusellannonser ved å bruke ett bilde per trinn.
Visste du at…
…I mai tilgjengeliggjorte Facebook annonsering for mobilapplikasjoner i karusellannonser?
Har du spørsmål vedrørende Facebook-annonsering eller annonseringsmuligheter for din bedrift? Kontakt oss her!