Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på"
  • 17 delinger

Tips en venn om "5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på

Facebook melder om at annonsører som har brukt karusellannonser har opplevd en 30-50 % reduksjon i kostnad per transaksjon (CPA), og en nedgang på 20-30 % i kostnad per klikk (CPC) sammenlignet med standard linkannonser. Mange har også erfart en vesentlig økning i klikkrate (CTR).

Karusellannonser er et annonseformat Facebook tilbyr som tillater tre til fem bilder i én annonse med tilhørende lenker og overskrifter.

Facebook Carousel Ads

 

5 måter å bruke karusellannonser på

 

  1. Vis forskjellige produkter/tilbud

Karusellannonser er en utrolig effektiv måte å vise frem bestselgerne dine eller et utvalg produkter med et godt tilbud.

  1. Kommuniser flere sider av samme produkt/tjeneste

Vis frem ulike produktdetaljer, produktet i forskjellige vinkler eller farger, eller fremhev ulike fordeler ved en tjeneste.

  1. Retargeting

Du kan tilpasse innholdet i karusellannonsene ut i fra hva folk som har vært inne på nettsiden din har kjøpt, hva de har puttet i handlekurven uten å kjøpe, hvilke produkter de har sett på eller lignende.

  1. Fortell en historie

Karusellannonser åpner for nye muligheter å være kreativ på. Fortell en historie om produktet, bedriften eller de ansatte.

  1. Led folk gjennom en prosess

Har du en tjeneste som krever at kunden går gjennom flere trinn? Vis kunden veien i karusellannonser ved å bruke ett bilde per trinn.

 

Visste du at…

…I mai tilgjengeliggjorte Facebook annonsering for mobilapplikasjoner i karusellannonser?

 

Har du spørsmål vedrørende Facebook-annonsering eller annonseringsmuligheter for din bedrift? Kontakt oss her!

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som senior betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler