Enhanced Ad Sitelinks i Google AdWords
Google har over tid gjennomført tester for å utvikle sitelinks ytterligere, et virkningsfullt tillegg til søkeannonser. Vi har tidligere skrevet om hvordan du kan øke klikkfrekvens og konverteringer med Sitelinks.
Enhanced Ad Sitelinks er det siste tilskuddet, noe som lar annonsører få vise flere annonser under annonsen som i utgangspunktet ble trigget av søkefrasen, slik:
For å benytte seg av Enhanced Ad Sitelinks må man som utgangspunkt ha sitelinks aktivert. Deretter må man rangere over de organiske søkeresultatene, og ikke minst ha aktive annonser i kontoen, som er nært identiske med eksisterende sitelinks. Slik kan AdWords koble inn de aktuelle annonsetekstene der det er relevant, i stedet for «vanlige» sitelinks.
Vi i RED Performance jobber nå med å teste ut denne nye funksjonaliteten, og kommer tilbake med oppdateringer på hva vi får av resultater.
Er du usikker på hvordan du kan benytte deg av Enhanced Ad Sitelinks? Ta kontakt! :)