Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "E-postmarkedsføring og velkomstbrev"
  • 32 delinger

Tips en venn om "E-postmarkedsføring og velkomstbrev"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

E-postmarkedsføring og velkomstbrev

 

welcome-emails-are-the-welcome-mat-of-email-marketing-300x199

 

 

Noen har vært inne og meldt seg på deres nyhetsbrev, de har hatt dere i tankene, og tatt seg tid til å legge igjen sin informasjon, slik at dere kan kommunisere til dem via e-post. Hvorfor vente til neste planlagte nyhetsbrev for å kommunisere med dem?

Velkomstmailene er en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp.

Et velkomstbrev, eller en velkomstflow gir en unik mulighet til å nå ut til kunden mens de har dere friskt i minne. Denne typen brev gir en meget høy åpningsrate sammenlignet med vanlige utsendelser, utnytt dette.

 

Det er mange fordeler og muligheter med et velkomstløp:

1. Styr kundens forventninger

Kommunisere hva kunden kan forvente seg videre av sitt abonnement. Hvor ofte og hva vil dere sende dem videre? Hvilke fordeler får de av å være abonnent?

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

2. Innhent viktig informasjon for videre segmentering

En mulighet for å innhente ytterligere informasjon på mottakeren, for å sende mer tilpasset og relevant innhold i fremtiden

 

3. Informer om andre kanaler

Bruk muligheten til å informere mottakeren om andre måter å følge/kommunisere med dere. (Facebook, blogg, Youtube etc.)

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

4. Salg

Gi nye mottakere et godt tilbud på en vare/tjeneste. Et lite velkomsttilbud som takk for at de ble abonnent.

 

5. Understrek «Selling points» 

Bruk anledningen til å skryte litt av dere selv. Fortell og understrek hva dere er gode på, og hvordan dette tilgodekommer mottakeren. Her er det viktig å ikke bare skryte for å skryte,men understreke hvordan dette kommer mottaker tilgode.

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

 

Å flette alle disse elementene sammen kan bli mye i en enkel velkomstmail, og det kan derfor være en god ide å sette opp et velkomstløp på f.eks 3 mailer. Første mailen kan gå ut umiddelbart ved påmelding, mens de neste mailene kommer etter x antall dager.

 

En nylig undersøkelse fra Return Path viser også at nye mottakere som åpner og leser en eller flere velkomstmail, oftere åpner og handler i de vanlige nyhetsbrevene senere, enn de som ikke har åpnet en velkomsmail.

 

velkomsttall

 

Med disse tallene i minnet, er velkomstmailen, eller velkomstmailene en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp. Ikke la disse mulighetene glippe ved å bare sende en kjedelig tekstbekreftelse, eller ingenting i det hele tatt.

De fleste programmer for e-postmarkedsføring gir muligheten til å sette opp automatiske velkomstbrev, eller velkomstløp.

 

Trenger din bedrift hjelp med;

ta kontakt med oss i RED Performance

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler