Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig"

Tips en venn om "Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig

Player ButtonDu har sikkert hørt det før: Annonserer du på YouTube har du bare 5 sekunder på å overbevise seerne om at de burde fortsette å se på videoen. Vel, dette er en modifisert sannhet.

 

To annonseformater

På YouTube er det hovedsaklig to forskjellige måter å annonsere på:

 

5-sekunders regelen gjelder kun for In-Stream formatet der annonsen vises før, under, eller etter en video på YouTube. Og det er her det er viktig å overbevise seerne om å ikke skippe annonsen din etter 5 sekunder.

 

Velger du In-display formatet kan du glemme 5-sekunders regelen, for dette er annonser som vises ved siden av andre videoer i søkeresultatet på YouTube. Her kan du ha lengre videoer som forklarer mer om produktet eller bedriften din uten å tenke for mye på de første 5 sekundene.

 

Øk seertallene

Videoen burde selvfølgelig fortsatt være relevant og interessant, men seerne har tross alt valgt å klikke på videoen for å se den, så de 5 første sekundene er ikke lenger like kritiske. Det er imidlertid noen småting man burde tenke på for å øke seertallene:

 

Kombiner formatene

Et lurt triks er å bruke begge formatene når man annonserer på YouTube. Bruk In-display for videoer som er rundt 90 sekunder lange og som gir så mye informasjon som mulig. Kort denne videoen ned til 30 sekunder, pass på at de første 5 sekundene er veldig overbevisende, og kjør den som In-Stream video.

Portrett av Magnus Olsen

Skrevet av Magnus Olsen

Magnus har en master i strategisk markedsføringsledelse fra BI og jobber med optimalisering av kundeaktiviteter i alle kanaler.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler