Canonical link element for nettbutikker
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Canonical link element for nettbutikker"

Tips en venn om "Canonical link element for nettbutikker"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Canonical link element for nettbutikker

Canonical link element er en -tag som brukes for å definere den riktige adressen også kalt URI til et dokument.

 

Slik ser denne sidens canonical link element ut:

<link rel=»canonical» href=»https://redperformance.no/bloggen/canonical-link-element/» />

Poenget med canonical link element-taggen er å fortelle søkemotorer hva den korrekte adressen til et spesifikt innhold er.

Eksempel

Alle disse lenkene leder til denne siden:

https://redperformance.no/bloggen/canonical-link-element

Uten «/» også kjent som trailing slash.

https://redperformance.no/bloggen/canonical-link-element/?variabel=etellerannet

Med trailing slash, men med en variabel.

https://redperformance.no/bloggen/canonical-link-element?variabel=etellerannet

Med variabel, men uten trailing slash.

Mange publiseringsløsninger tilgjengeliggjør samme innhold på forskjellig sider. Dette vil føre til at nettsteder vil linke til forskjellige URL’er og vanne ut autoriteten til siden.  Dette er en form for søkemotoroptimalisering som kan gi stor effekt, vel å merke om man er rammet av duplikater på nettstedet.

For treningsklær-butikken Get Inspired spiller Canonical Link Element en stor rolle.

Canonical link element

Bruker du canonical link element-tag’en riktig kan du altå samle lenkekraften og ta bedre posisjon. 

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus har over ti års erfaring fra søkemotormarkedsføring og regnes som en av landets mest kunnskapsrike på området. Han er faglig ansvarlig for søkemotoroptimalisering og sørger for at våre kunder oppnår maksimale resultater fra organisk søk.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler