Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "RED Performance på Brighton SEO 2017"

Tips en venn om "RED Performance på Brighton SEO 2017"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

RED Performance på Brighton SEO 2017

Den 5. april (2017) dro SEO-teamet til Brighton for å delta på konferansen Brighton SEO som arrangeres to ganger hvert år. Det er første gangen at RED Performance deltar. BrightonSEO er en STOR konferanse! Anslagsvis 3500 markedsførere, teknologer og andre interesserte deltok på konferansen like utenfor London.

Den første dagen dro Kristin, Julie, Erlend, Silje og undertegnede på kurs hos Christoph C. Cemper i link building og SEO-verktøyet Link Research Tools (LRT). Kristine, Michael og John fikk samtidig kursing i Practical CRO, ledet av Joe Doveton.

Link building -kurset var omfattende, og tok for seg mye – men et par umiddelbare ting var ganske spennede:

301 vi har flyttet vs 302 straks tilbake utkrysset

Bruk heller temporær videresending (302) enn 301.

Videresendinger er det med andre ord viktig å ta seriøst. Tar du snarveier kan det straffe seg.

I kurset Practical CRO presiserte Doveton hvor viktig det er å starte CRO-prosessen med en «Google Analytics Health Check», og å gjennomføre hastighetstester og optimalisering som en initiell del av arbeidet med CRO.

På fredag dro vi på foredraget til Marcus Tober som jobber for Search Metrics. Temaet for foredraget var datadrevet SEO og innholdsmarkedsføring. Selv om han hadde et selgende foredrag, så var det selgende på en behagelig måte. Star Trek-tematikken i presentasjonen var god og gjennomarbeidet, og han leverte mange nyttige take-aways:

Fordeling-av-søkevolum-i-kjøpstrakten

SEO er egentlig artificial intelligence (AI) optimization. Foredraget til Neill Horie baserte seg på nettopp dette, og ga et interessant blikk på hvordan AI legger til rette for nye måter å interagere med Internett.

Neill viste til at Google har funnet at 20 % av søk på Android i 2016 ble gjort via stemmesøk, og at andelen av denne type søk øker. Etterhvert som ny teknologi blir tilgjengelig for å interagere med nettet, blir det nødvendig at innholdsprodusenter tilpasser seg nye krav fra brukerne. Vi bør bruke dette til å svare på spørsmål ved hjelp av bots basert på det vi kan om søk, spørsmål eller egentlig best; intensjoner.

Her er noen take-aways fra de resterende foredragene vi dro på:

Sean Butcher «So you think you know canonical tags»:

Claudia Higgins «Getting the most out of the SEO data you can get for free»:

Roxana Stingu «WordPress optimisation beyond the Yoast plug-in»:

Til tross for at flere av foredragene kom med informasjon som vi allerede visste fra før var det også verdifullt å få verifisert at man er på riktig spor. Her kan du lese alle foredragene fra BrightonSEO.

Mellom slagene fikk vi også tid til å utforske litt av det Brighton hadde å by på:

SEO-teametIMG_2442Brighton PierBrightonSEO REDPerformance

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler