Annoteringer i Google Analytics
Bruk av annoteringer i Google Analytics
Annoteringer lar brukere plassere felles eller private notater rett på grafene i Google analytics.
Med annoteringer unngår man å glemme hva som forårsaket uvanlige trafikktopper eller atferd.
Hvorfor bruke annoteringer?
Bruk annoteringer som en loggbok for alle online markedsføring og webdesign handlinger i din bedrift.
Husk hvilke hendelser som kan ha forårsaket konverteringer eller besøk for å øke eller redusere trafikken inn til nettstedet ditt.
For å finne annoteringer går du inn på pilen, slik det er anvist på bildet under.
Trykk på «opprett ny annotering» for å legge til en ny, eller trykk på en eksisterende annotering for å redigere denne.
Annoteringene listes ut med en mulighet for å stjernemerke de som er ”viktigst” eller som vi skal følge ekstra nøye med på.
Slik vil det også bli enklere for andre brukere å finne viktige annoteringer på sin konto.
I grafen over annoteringene dukker det opp små ikoner på de aktuelle datoene der annoteringen ble foretatt.