Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Annonser på Snapchat med Snap Ads"
  • 32 delinger

Tips en venn om "Annonser på Snapchat med Snap Ads"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Annonser på Snapchat med Snap Ads

De fleste som bruker Snapchat har vel nå lagt merke til at annonsører har funnet veien til Snapchat. Nå åpner Snachat opp med en egen selvbetjeningsløsning som nok vil øke antall annonsører kraftig. Neste måned får rundt 30 land tilgang, hvor Norge er inkludert. Da Instagram gjorde det samme økte antall annonsører fra noen hundre til 200.000 i løpet av seks måneder, og nå er det over en million.

Annonseprodukter

Snapchat tilbyr tre ulike annonseprodukter: Snap Ads, Sponsede filter og Sponsede linser. Det er kun førstnevnte som nå blir tilgjengelig gjennom selvbetjeningsplattformen.

 

Snap Ads

Snap Ads starter alltid med en 10-sekunders langformat video. Snap Ads har også ulike formater hvor man i tillegg får muligheten til å koble på ulike elementer man swiper seg til.

 

Snap Ad + element

Elementene man kan koble på en Snap Ad er artikkel, app install, langformat video og nettvisning. Her ser vi eksempel for en artikkel.

 

Målretting

I Snap Ads ser vi mange likhetstrekk med målrettingsmulighetene man har i Facebook. Med Snapchat Audience kan man målrette seg mot livsstilskategorier, demografi, lokasjon og enhetsattributter.

Snapchat tilbyr også muligheten til å kommunisere med brukere man har kjennskap til fra før gjennom Custom Audiences. Her kan man matche data basert på epost eller enhets ID. Disse kan man også skape speilpublikum av, kjent som lookalike audiences.

Du får også muligheten til å målrette deg mot personer som har engasjert seg i tidligere kampanjer som har kjørt.

 

Annonsere på Snapchat?

Snapchat har 2.2 millioner brukere i Norge, hvor 1.5 millioner daglig brukere, er Snapchat blitt enormt. Med heldekkende annonseformat skapt for mobil, gode målrettingsmuligheter og muligheten for høy rekkevidde, tror vi annonsørene kommer til å omfavne Snapchat. Vi kan hjelpe deg med å komme i gang med Snapchat-annonseringen. Kontakt oss for å høre mer!

Portrett av Christoffer Haugen

Skrevet av Christoffer Haugen

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler