Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "AdWords klikkfrekvens for mobil, nettbrett og PC"

Tips en venn om "AdWords klikkfrekvens for mobil, nettbrett og PC"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

AdWords klikkfrekvens for mobil, nettbrett og PC

Klikkrate (antall klikk/antall visninger) for søkeordsannonser varierer kraftig avhengig av posisjon, konkurransesituasjonen og kvaliteten på annonsen. Her ser vi nærmere på hvordan nettopp posisjonen påvirker klikkrate for ulike enheter som mobil, nettbrett og pc.

Vi baserer dette på en portefølje av annonsører i ulike bransjer med AdWords-annonsering i Norge. For å gi et så riktig bildet som mulig har vi utelatt rene navigerende søk (feks «redperformance.no») og klikk på såkalte «sitelinks» da disse gir en ekstra høy klikkrate.

adwords-klikkrate-mobil-nettbrett

Vi merker oss følgende:

 

adwords-klikkrate-enhet

 

Fra grafen ovenfor merker vi oss følgende:

Merk at dette kun er en indikasjon på hvordan posisjonen påvirker klikkraten. På grunn av hvordan Google beregner og rapporterer gjennomsnittlig posisjon, vil man aldri få helt eksakt statistikk på hvilken klikkrate man har for en spesifikk posisjon (feks om du har halvparten på posisjon 2 og andre halvparten på posisjon 5 så får du gjennomsnittlig posisjon 3 i rapporten).

[social show_fb=»true» show_google=»true» show_twitter=»true» show_linkedin=»true» counter=»right»]

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler