Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "10 SEO-tips for pressemeldinger"

Tips en venn om "10 SEO-tips for pressemeldinger"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

10 SEO-tips for pressemeldinger

Pressemeldinger gjort riktig kan være en veldig effektiv kilde til kvalitative lenker. Ved å følge retningslinjene under øker du sjansen for å også få uttelling fra organisk søk.

  1. Fokuser på ett søkeord eller en frase som det søkes etter. Bruk Google Keyword Tool til å kvalifisere ordet.
  2. Ikke vær redd for å bruke synonymer og beslektede ord.
  3. Bruk søkeord i overskrift, teksten og sekundære overskrifter.
  4. Bruk bilder som lett kan brukes av journalister og bloggere, og frigi bildet for fri bruk!
  5. Legg søkeordet i bildefilen – for eksempel helseforsikring.jpg om du sikter deg inn mot ordet helseforsikring.
  6. Ha kun et par lenker i pressemeldingen til hovedsiden og til en relevant underside.
  7. Pass på å legge lenkene midt i innholdet, ikke i slutten!
  8. Kan du gjøre lenken essensiell? For eksempel – har du en unik funksjon på siden som gjør det nyttig for journalisten å lenke til siden din?
  9. Tall og unik innsikt er lettomsettelig. Har du statistikk så ta det i bruk!
  10. Unngå ”keyword stuffing”, ha et naturlig språk.

PS: Bruker du automatisk distribusjon av pressemeldinger, sørg for å legge nofollow på lenker. Les mer om dette på Googles sider om lenker og SEO.

Vil du ha hjelp med søkemotoroptimalisering i kombinasjon med pressemeldinger, så er vi kun en telefonsamtale unna.

Lykke til med PR og SEO-arbeidet!

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe er administrerende direktør i RED Performance. Han er også partner og leder eide og fortjente medier-avdelingen.

Flere artikler…

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler