Innholdsstrategi for 

SEO i den skandinaviske eliteserien

SE CASE 

Kredittkortbransjen har knallhard konkurranse og er på topp 5 blandt de mest konkurranseutsatte bransjene å ta synlighet i søk. 


Ordet kredittkort koster fort 
300 kr per klikk i Google Ads. 


Kredittkortkunder er først lønnsomme når de bruker kortet, ikke bare når de har det i lommeboken.  


SEO i den skandinaviske eliteserien 

Re:member er en skandinavisk aktør innen kredittkort og lån. 


ANALYSE

Situasjonsanalyse

Det var kun 80 ord som var relevant å være synlig på om å få kort og lån.  Knallhard konkurranse på disse søkeordene tvang oss til å tenke utenfor boksen. 

Derimot var behovet for kreditt mye større! 

Planen var å finne tema for innholdsmarkedsføring som er relevante å knytte til kort og lån var essensielt for å:

Bli valgt når behovet oppstår
HENTE mer trafikk
øke andel aktive kunder
LØSNING

Datainnsamling fra interne og eksterne kilder gjorde det mulig å legge en data-basert strategi 

Databasert strategi 

Løsning

Og krysse dette med interne data om hva folk bruker kort og lån til så ble det laget et innholdsstrategi. 

Ved å bruke data om hva folk etterspør og foretrekker å lese om 

.. og gi oss innsikt i hva vi skal si og hvordan vi burde si det 

Innholdsstrategien

Analysen av kjerneproduktene "lån" og "kredittkort" 
viste at det var svært få temaer vi kunne spille på 

Innholdsstrategien

MATERIELLET

Med basis i dataene våre, fant vi tema for innholdet, indirekte relatert til kjerneproduktene som markedet har høy interesse for - blant annet reiseliv og online shopping

Kommunisert re:member sin rabatt på bookingtjenester

Synliggjort re:member på et populært tema

Utnyttet sponsoratet av alpintlandslaget

Ved å lage innhold om skiferie - der blandt annet uttaket var på video - fikk vi: 


RESULTATENE

Det er mange aktører i kategorien - men en viktig aktør å slå var banknorwegian.no som tidligere var dobbelt så synlig som remember.no

RESULTATENE

Vi dro forbi
Bank Norwegian 

        Dobling av trafikken 

11875 

22237 

Kredittkort er lavinteresse.
Det å få økt antall ganger man får vist merkevaren i en positiv sammenheng - er sjelden vare. 
 

SESSIONS

SESSIONS

2016:

2018:

RESULTATENE

     17% FLER KORTSØKNADER 

Vi gikk fra en nedgang på 4% i antall søknader fra 2016-2017 til en økning på 17% fra 2017 til 2018

Gjennomsnittlig 17% økning i antall søknader måned for måned 2017 sammenlignet med 2018

ØNSKER DU OGSÅ HJELP MED SEO OG INNHOLDSANALYSE?

KONTAKT OSS 

for en  uforpliktende prat om våre tjenester

www.redperformance.no