
Nettbil anvender sporing til å optimalisere markedsinvesteringene
Nettbil hjelper mennesker med å selge bilen trygt og enkelt. Det selges rundt 500 000 […]
Nettbil hjelper mennesker med å selge bilen trygt og enkelt. Det selges rundt 500 000 […]
Det digitale medielandskapet innenfor sosiale medier kan trolig oppleves uoversiktlig. Samtidig kan diskusjoner rundt hvilken […]
Her får du tilgang til våre presentasjoner fra Performance Konferansen 2020: https://redperformance.no/performance-konferansen/
Share of Search (heretter SoS) er en metric for å vurdere styrken til et brand […]
Basert på den store innmarsjen av ordet «butikkdøden» de seneste årene skulle en nesten tro […]
Zoomsphere har en tjeneste for håndtering av sosiale medier. Jeg ble invitert til å bli […]
«Brukere» og «Nye brukere» i Google Analytics er tvilsomme KPIer for evaluering av markedsføring og […]
Dette innlegget ble opprinnelig publisert i Analysen utgave 2-2019, utgitt av Strategi- og Analyseforeningen. I […]
Vår egen Frida Bjørset vant gull i kategorien Performance Talent! Juryens begrunnelse var: Årets vinner […]
Med RED Measurement Framework (RMF) vil din bedrift ha et bevisst og realistisk forhold til […]
I dag er det duket for performance-konferansen igjen på Saga Kino i Oslo. Hanne Haugan, […]
Google Tag Manager – GTM – er forenklet beskrevet en publiseringsløsning for scripts. Ved å […]
Vi i RED går sammen med Dentsu Aegis og blir dentsu X, som er Dentsu […]
25. april 2018 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i […]
Nytt år, nye muligheter! Er du et digihode på jakt etter nye utfordringer i 2018, […]
Selv om du kanskje sitter godt der du er i dag og det å bytte […]
Utvikling og drift av egen nettbutikk oppleves som en av de vanskeligste utfordringene for selskaper. […]
For å differensiere seg i et krevende marked på nettet, kan du ikke bare gjenta […]
Du bør tilby samme opplevelse på nett som kunden får i en fysisk butikk med […]
Med lisens til å analysere RED Performance kan nå stolt skilte seg med nok et […]
25. januar 2018 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i […]
Last ned presentasjonen fra foredraget Smartere remarketing og attribusjon av Magnus Strømnes Bøe som ble […]
«Hva slags kommunikasjon virker?» var et seminar arrangert av Kampanje.com og Talerlisten på Vika Kino […]
I følge Mozilla (som står bak nettleseren Firefox), var halvparten av alle nettsteder som ble […]
14. juni 2017 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i Pilestredet […]
De fleste som bruker Snapchat har vel nå lagt merke til at annonsører har funnet […]
Den 5. april (2017) dro SEO-teamet til Brighton for å delta på konferansen Brighton SEO som […]
Mynewsday 2017 er Mynewsdesk sitt årlige arrangement PR og digital markedsføring. Prisen Årets nyhetsrom blir […]
20. april 2017 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i […]
Godt inne i det nye året er det flere som sikkert har spurt seg hvordan […]
Bidraget KPI’er langs hele kjøpetrakten fra oss i RED Performance fikk tildelt sølv i kategorien […]
Vi satser videre og søker nå ytterligere fem kolleger på teamet. Just nå seer vi […]
Som Google Premier Partner var RED Performance tilstede på Google Premier Partner Summit som ble […]
Datadrevet markedsføring Digitalmarkedsføringen har gått igjennom noen runder fra tacky pop-ups og flashy banners på […]
Facebook sitt nyeste annonseformat vil gjøre det mulig å annonsere for produkter basert på tilgjengelighet […]
WhiteBoard Friday er søketeknologiselskapet Moz.com’s ukentlige vlog fra grunnleggeren Rand Fishkin. Denne uka har temaet […]
Vi er stolte av å være en del av RED Gruppen! På Performance Konferansen 2016 […]
Google har lenge snakket om feed-baserte annonseløsninger, med automatisk generert tekst- og bildeannoner. En annonse […]
RED Performance, Retail Energy, SeeYou og Mynewsdesk inviterer deg som jobber med varehandel / retail til […]
Oppdatering ultimo juni 2016: Det ser nå ut til at Google har implementert denne endringen […]
RED Performance vant Bing Ads Agency of the Year 2016 Bing har kåret årets Nordic Bing […]
Årets Byrå er en anonym bransjerapport, som innebærer at hele medie- og kommunikasjonsbransjen kartlegges i […]
Denne uken samles 500 e-handelsentusiaster på Latter for en dag med faglig påfyll på netthandelskonferansen […]
Dette er min listicle på LinkedIn oversatt fra engelsk til norsk: Mange bedrifter vil ikke […]
2. påskedag kunne Inside AdWords, Google AdWords’ offisielle blogg, fortelle at grensesnittet til annonseringsplattformen for søkemotorannonsering og […]
Google Search Console – GSC (tidligere kjent som Google Webmaster Tools) er hvor du som […]
Google har valgt å fjerne alle tekstannonser på høyresiden i søkeresultatet. Produktoppføringsannonser og treff fra […]
Facebook Canvas har i noen måneder vært tilgjengelig i USA og andre større land. Men […]
14. Februar er det valentinsdagen som er en feiring av romantikken. Dette er ikke bare […]
Det er få ting som dreper tid som et godt mobilspill. Det er ikke mange […]
Én av de mest populære app’ene nå er Peach. Men hva i alle dager er […]
Mange bedrifter vil ikke bruke tid og penger på markedsføring på Snapchat fordi ”innholdet forsvinner […]
Fra og med i dag kan du bytte ut ditt profilbilde til en film på […]
Bli vinneren av julesalget ved å legge en god strategi for desember. Hele 15 % […]
Det å finne bra bilder er en kjedelig oppgave og jeg får ofte spørsmål om […]
Hvis ikke du måler trafikken som kommer til din applikasjon eller ditt nettsted, driver du […]
Om du ikke har sovet under en stein i 2015 så har du hørt om […]
Facebook har analysert hva vi snakket mest om i 2015 og offentliggjorde listen forrige uke. […]
Det er stor konkurranse i applikasjonsmarkedet med over en million apper i hver applikasjonsbutikk. 60 […]
Det handler i dag om øyeblikkene fra de små skjermene, hvor 79 % av Norges […]
Verden forandrer seg med stormskritt i en høyteknologisk hverdag. Med denne utviklingen er det viktig […]
Åpent brev til våre kunder Da vi sommeren 2011 startet opp RED Performance, var strategien […]
Google tester nå å øke antallet topp-annonser fra tre til fire. Dette betyr at AdWords-resultatet dytter det organiske resultatet ytterligere […]
Det er ikke nytt at sosiale medier er i stadig forandring og det er veldig få […]
Verden går veldig fort fremover, og det siste året har bydd på store utfordringer. Om du har […]
Visste du at det er forskjell på hvem som klikker på søkeords-annonser sammenlignet med organiske resultater? I følge tidligere […]
For at din bedrift skal få det meste ut av julesalget, er det kritisk at […]
Du lever i en verden der vi er online når og hvor vi vil. Det […]
LinkedIn-annonsering tilbyr en unik mulighet for annonsører, fordi de kan nå ut til bedriftsmarkedet med […]
Igår besøkte vi Instagram sitt event ”Norway on Instagram”. Det var mye fokus på hvordan folk […]
RED Performance var tilstede på Facebook sin første Performance Summit– konferanse i Norge. Det har […]
Facebook-annonsering er blitt et hett tema for bedrifter. Vi lever i en hverdag hvor 79 […]
Mobilen tar stadig en større rolle i forbrukernes liv og derfor også i markedsføringen. Spesielt […]
Mange bedrifter stiller seg spørsmålet, hvorfor skal vi starte med annonsering på Google? Vi er […]
Vi har tidligere skrevet om hvordan hele 86% av det som publiseres nesten ikke leses, og […]
Tidligere i år gjorde Google det enklere å lage remarketinglister. Nå kan du samle lister direkte […]
Facebook lanserte i dag sin nye funksjon «reactions», men kun for brukere i Irland og […]
Det er nå 10 dager siden Instagram lanserte muligheten for annonsering her i Norge. Vi […]
Denne uken lanserte Google muligheten til å målrette annonser på Google søk, Youtube og Gmail, basert på e-postadresser. […]
Facebook melder om at annonsører som har brukt karusellannonser har opplevd en 30-50 % reduksjon […]
Sett opp «Checkout Behavior»-rapporten Denne rapporten er noe alle nettbutikker bør ha satt opp. Du finner […]
Denne uken begynte Kristin Nygaard på SEO-teamet. Kristin har en mastergrad i Social and Public Communication, og […]
Mark Zuckerberg har lagt planen for hvordan Instagram og Messenger skal brukes i fremtiden som […]
Har du ansvar for en eller flere nettsider, og har et gram av interesse for […]
Travelling light like me to MozCon 2015? My incredibly long trip from Oslo, Norway to […]
Snapchat lanserte i natt noen store nyheter. Fra og med i dag trenger du nemlig […]
En kunde skulle i dag bytte ut en egenskap ved et produkt på nettstedet sitt. […]
Som jeg skrev for noen uker siden kommer likes til å bety mye mer på […]
Google Play Music er en tjeneste hvor du betaler en fast avgift i måneden og får […]
Emoji i markedsføring? Ja eller nei? Til og med her på kontoret har vi helt forskjellige […]
Facebook lanserte i natt den nye tjenesten ”Moments”, en Facebook-app der brukerne kan dele bilder […]
Merkevaresøk, eller brand-trafikk som det ofte kalles, er søk på butikknavn og merkevarer som tilhører en […]
Hvem sa at e-post må være statiske? Hvordan kan du få nyhetsbrevet ditt til å skille […]
Michelle Morgan fra Clix Marketing har skrevet en god bloggpost om hvordan dårlige nettsider ødelegger […]
Alle venter i spenning på når Instagram-annonseringen blir lansert i Norge. Vi har tidligere blogget om […]
Et spørsmål jeg ofte får er: «Hvor mange ganger burde jeg legge ut noe på […]
Øk inntekten ved å koble produktene dine opp mot videoene i YouTube. Vis frem produktene […]
I dag (20. mai 2015) ble det annonsert på Google Webmaster Central at Google Webmaster Tools […]
– Vi prøver alltid å forbedre algoritmen som bestemmer hva som skal vises på brukernes […]
I dag lanserte Facebook ”Instant Articles” (IA). Et nytt produkt for utgivere for å skape […]
Når du lager en AdWords-annonse fokuseres det ofte på å finne de beste søkeordene, salgstekstene […]
Dag 1: Dublin-turen var noe alle i RP hadde gledet seg veldig til. Målet med reisen […]
Noen har vært inne og meldt seg på deres nyhetsbrev, de har hatt […]
I morgen er en dag RED Performance-gjengen har gledet seg til. Da setter hele teamet på […]
RED Performance styrker staben ytterligere med ny leder for rådgivning, Hanne Øijord Haugan. Haugan kommer […]
Google har lansert en dedikert app for Google AdWords. Vi har testet den grundig og gått alle funksjonene i sømmene.
Igår skrev jeg om hva de forskjellige smilefjesene betyr på Snapchat. Fra og med idag kan […]
Hele 30 prosent av alle nordmenn bruker idag Snapchat daglig, og rundt 80 prosent av […]
Konverteringoptimering er noe av det viktigste du kan jobbe mot. Det handler om å øke […]
Snart kan du gjøre mer enn å bare chatte og sende morsomme emojis til dine […]
Har du mest behov for besøk på nettsiden din eller at en potensiell kunde ringer deg? Med de nye oppringningskampanjene for AdWords blir det lettere å få folk til å ringe!
Grunnen til at Facebook gjør dette er for å gjøre det enklere for bedrifter å […]
Det har tidligere vært mulig for noen få store bedrifter å annonsere på Instagram. Men om […]
Vi har samlet høydepunktene fra vårt første fullbookede Twitter-frokostseminar her! Det var masse folk og […]
Lurer du på hvordan du kan målrette Twitter-annonseringen din på best mulig måte? Vi gir deg 4 enkle tips! Les innlegget her.
E-postmarkedsføring gir i følge Direct Marketing Association en avkastning på 43 kroner, per krone investert. Resultater med […]
På bare et år har antall video poster per person økt med 96% i USA. Den samme trenden ser vi i Norge også. Lær hvordan du skiller deg ut!
Stadig økende konkurranse i Google AdWords har presset prisene oppover. Nå er det er på tide å konverteringsoptimalisere.
Den 13. februar får vi besøk av Niall Horgan, Partner Manager Europe & Africa, hos Twitter. Han […]
Det er stadig prat om sosiale medier og viktigheten av å være der, men vet […]
Vi har oppsummert hvilken lærdom du kan ta av de beste bedriftssidene på LinkedIn ved å samle de fem beste tipsene.
Google ser endelig nytten av en nedtellingsfunksjon i annonsene, og det er enklere å implementere dette i annonsene dine nå enn noen gang.
Lurer du på hvorfor du skal annonsere på Facebook uten nettbutikk? Det har aldri vært […]
Du har sikkert hørt det før: Annonserer du på YouTube har du bare 5 sekunder på å overbevise seerne om at de burde fortsette å se på videoen. Vel, dette er en modifisert sannhet.
Årets Nyhetsrom 2014 har blitt kåret av Mynewsdesk og en jury bestående av Hans-Petter Nygård-Hansen […]
Takk for hyggelig kurs – her er ressursmateriale og lenker til ting som ble nevnt […]
Du har klikket på en lenke og kommer inn på en kjip side som forteller deg […]
Det finnes stadig flere muligheter innenfor annonsering på Facebook. Denne uken gir vi deg fire tips […]
Flere og flere annonsører bruker i dag affiliatemarkedsføring som en del av sin markedsføringstrategi, men […]
I løpet av høsten «smuglanserte» RED Performance e-postmarkedsføring som en ny tjeneste. Nå styrker vi […]
Vi har alle opplevd å trykke oss inn på en lenke og deretter lande på en […]
For organisasjoner og bedrifter er nettsiden av økende betydning. Mange lanserer ny nettside ved årsskiftet […]
Er det viktig for din bedrift å være veldig synlig på bestemte søkeord, og aller helst på toppen av søkeresultatene? Les hvordan her!
Facebook struper organisk rekkevidde for salgsfremmende innlegg i nyhetsstrømmen. Les hele saken her.
Hvert minutt lastes det opp over 100 timer med video på YouTube. Denne uken gir vi deg 5 tips for å få flere til å se på videoene dine.
Visste du at det er mulig å annonsere med bannerannonser på LinkedIn? Mange bruker allerede […]
Om du bruker Google Analytics på nettsiden din uten å bruke tilpassede sporingskoder rapporterer du […]
De fleste er i dag klar over at man kan annonsere via de fleste digitale medier. Men visste du at det er YouTube som er kongen? Ingen andre er nemlig i nærheten når det gjelder konverteringer!
Her på berget har vi ventet i årevis på muligheten til å annonsere via Twitter, og nå kan vi endelig gjøre dette i Norge!
Instagram, som er eid av Facebook, har en stund kjørt annonser med bilder sammen noen […]
Google vet mye om deg. Og enda mer vet de nå etter at de har […]
Ønsker du å øke engasjementet i sponsede oppdateringer på LinkedIn? Vi hjelper deg litt på vei, […]
Under en konferanse i California denne uka bekreftet Youtube CEO Susan Wojcicki at halvparten av […]
Goldman Sachs anslår at i 2014 kommer mobil e-handel til å stå for 27,2 % […]
I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]
I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]
I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]
InCreo og RED Performance inviterer til frokostseminar 6. november i Trondheim og 30. oktober i Oslo. […]
Innen søkemotoroptimalisering er den KPI nr 2 stort sett posisjon i resultatlisten. Alle jakter på […]
I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]
Jeg behandler ca 100-200 e-poster hver dag, mesteparten av dialogen på jobb er i skriftlig […]
Forrige uke ble INMA Performance Awards arrangert for å premiere de beste resultatene, og de […]
Hver dag blir ekstreme mengder nettinnhold i alle former produsert, publisert, delt og tweetet. Hittil […]
Gikk du glipp av eHandelsdagen 2014 eller glemte du notatpad’en hjemme? Ingen fare! Jeg […]
Bruk av annoteringer i Google Analytics Annoteringer lar brukere plassere felles eller private notater rett […]
I dag slapp Google Webmaster Central nyheten om at https er et «ranking signal» / […]
I skarp kontrast til avdøde Odd Børretzen elsker jeg måker. De ser helt idiotiske ut […]
Oh no! Forfattertreff i Google mister sin fremste egenskap – bildet blir borte, kun en […]
Begrepet «Content is king» er 17 år gammelt, men fortsatt like aktuelt. Bill Gates skrev […]
I dag hadde jeg avtalt med kona å møtes til lunsj. Men hun ditcha meg […]
Slitne, men fornøyde, er vi tilbake på kontoret etter årets kick-off. Helgen brukte vi sammen med […]
RED Performance er initiativtakere til bransje-eventet Søkbar som nå er inne i tredje […]
Rapporteringsverktøyet forblir det samme, men med forbedret ytelse og noen nye funksjoner. Allikevel er nok […]
Slik bruker du Mynewsdesk effektivt! Se presentasjonen om søkemotoroptimalisering av pressemeldinger fra Mynewsday 2014. Foredraget ble […]
Nå girer vi opp for ytterligere vekst i 2014 med enda mer rekruttering – og […]
Neste måned går søkekonferansen SMX i London av stabelen. Keynoten holdes av Lenovos General Manager, Ajit […]
Canonical link element er en -tag som brukes for å definere den riktige adressen også […]
Dette dashboardet ble vist på Mynewsday 2014. Trykk på lenken under for å legge det […]
Når vi jobber med å sette opp Google Analytics-kontoer og Google+-kontoer støter vi ofte misforståelsen […]
Bilde: seosmarty Mandag 18. mars 2014 ble det kjent at Google hadde straffet at et […]
I forrige uke var jeg en kveld i Gøteborg, sammen med en dynamisk gruppe av […]
Onsdag 2. april 2014 mellom kl. 08:30 og 15:00 er det igjen klart for Mynewsday […]
Den 13-14 mars arrangeres konferansen Webforum i Oslo. Her treffer du bransjekollegaer og får lære […]
Å bygge lenker kan være vanskelig, å få lenker fra den autoritære digitale pressen er […]
Med Universal Analytics får du tilgang til en rekke ny funksjonalitet, blant annet measurement […]
Google kan og vil nedjustere din synlighet i søk om du kjøper lenker for å […]
WordCamp 2014 går av stabelen lørdag 25. januar kl 10:00 på Radisson Blu Hotel Nydalen […]
7. januar 2014 kunne Googles Webmaster Central -bloggen, ved John Mueller, fortelle at tall på […]
Med ytterligere tre erfarne rådgivere på laget, ser vi fram til å kunne enda bedre […]
Nå kan Norske ideelle organisasjoner få gratis AdWords-klikk tilsvarende ca 60 000kr (10 000USD) per […]
MyNewsDesk kårer årlig beste nyhetsrom. I år er RED Performance en del av jurien, for […]
Google har lansert et nytt spennende format for ehandlere kalt Product Listing Ads (PLA). Dette […]
Innsikt i hvilke søkeord som brukes for å finne nettstedet ditt på Google (organisk søk) […]
Så var det tid for neste Søkbar, og med tanke på måneden så har ordvitsenes […]
14. til 15. oktober arrangeres konferansen SMX Stockholm. RED Performance bidrar med innlegget «Avanserte AdWords-teknikker». […]
Forrige uke hadde vi kick-off i flotte omgivelser på Losby Gods. Det ble et intensivt […]
I tøff konkurranse fra andre bidrag, gikk RED Performance i dag helt til topps i […]
RED Performance har vokst fra 5 til 9 personer i løpet av 2013, og søker […]
Pressemeldinger gjort riktig kan være en veldig effektiv kilde til kvalitative lenker. Ved å følge […]
Vi er klare for en innholdsrik høst, og starter med å utvide teamet til ni […]
Etter en lat sommer er det på tide med litt faglig påfyll. Du kan treffe […]
Det går raskt fram og opp hos oss, og vi leter nå etter flere nye, […]
I dag, 19. juni 2013, deltok jeg på et kjempetrivelig frokostseminar hos MyNewsDesk i Oslo. […]
Den 12. juni er det tid for I Love Ads, konferansen om den «gode annonsen». […]
Matt Cutts, Googles web spam-sjef, avslørte uken før 17. mai store endringer som vil påvirke […]
I denne presentasjonen om søkemotoroptimalisering og PR får du vite: Hvorfor jobbe med synlighet i […]
Hvor mye trafikk får du fra organisk søk? Hvor bra fungerer SEO for ditt nettsted? […]
MyNewsDay 2013 avholdes 30. april på Fabrikken i Oslo. MyNewsDesk står bak konferansen som i […]
Den 15. – 16. mai er det klart for en av årets must-attend arrangementer for […]
Her skal vi kåre hvem som har mest kompetanse innen søk- og performancemarketing. Om du […]
Webforum Norge 2013 avholdes på hotellet Q33 på Økern i Oslo. Programmet er satt og […]
Et toppnivådomene (Top Level Domain, ofte forkortet til TLD) er en måte å inndele nettadresser […]
Prinsippene for SEO har kommet opp på et langt høyere nivå enn bare posisjonsjakt. Søkeordsdata gir […]
Nytt lovforslag om behandling av cookies ble i dag godkjent i Samferdselsdepartementet og oversendt Stortinget […]
Rich Snippets er hot stuff. Fra å kun vise blå lenker med tekst under, kan […]
I dag har vi hatt en fantastisk kul formiddag sammen med elevene på studiet Digital […]
I forrige uke fikk jeg et spørsmål fra en kunde som hadde fått kritikk for […]
Magnus Nilsson holdt foredrag om i går om automatisering av betalt søk og AdWords-script. Les […]
I går holdt vi foredrag på SEM Konferansen om hvordan man kan effektivisere sine betalte […]
I år er SEM-konferansen begrenset til en dag, og i motsetning til tradisjonen lagt til […]
Du har sikkert sett at fjes dukker opp i Google ved siden av treffene. Author […]
CSS-sprites er betegnelsen på teknikken for å slå sammen bilder for å redusere antall serverforespørsler. […]
Hva betyr dagens fokus på big data, automatisering og sanntid for oss markedsførere? Blir rådgiveren […]
Nils Røang sa noen få ord om året som har vært og om forventninger til […]
Det er nå mulig å få tilgang til Attribution Modeling / flerkanalsanalyseverktøyet i Google Analytics. […]
Vi har gleden av å invitere til årets andre SøkBar – bransjens fredagspils, den 16. November fra […]
Da er det atter en gang på tide å låne ut våre fjes til et […]
Remarketing: Efficient or Intrusive from magnusboe English reading visitors Here is my presentation from SMX […]
Google har justert sine retningslinjer for SEO – Webmaster guidelines. Lite nytt her egentlig, det […]
En API (application programming interface) er et grensesnitt for å kommunisere teknisk med en applikasjon. […]
For sjette gang stilte medie- og kommunikasjonsbyrået RED Media lag til DN Seilcup, torsdag 6. September. Som en del […]
Vi digger Google og vi digger Spotify. Så hva kan være bedre enn en mixtape […]
I stedet for å synse om hva som fungerer eller ikke på nett, er det […]
Neste måned er det klart for webkonferansen Webdagene. Vi ser fram mot tre dager fullspekket […]
Klikkrate (antall klikk/antall visninger) for søkeordsannonser varierer kraftig avhengig av posisjon, konkurransesituasjonen og kvaliteten på annonsen. Her […]
Den 15-16 oktober deltar vi på Search Marketing Expo (SMX) Stockholm. Her kommer Magnus Strømnes […]
Responsive design er en metode for å utvikle websider som automatisk skalerer for ulike skjermstørrelser […]
Title-tag’en er den delen av siden som styrer hva tittelen på treffet i søkemotorenes resultatsider […]
Denne guiden viser deg hvordan du gir tilgang til andre brukere i Google Analytics. Guiden […]
Med vårt første år bak oss, går vi med bestemte skritt fremover. Fra og med […]
I begynnelsen av året skrev vi at mobilstrategi kommer til å bli en viktig del […]
De fleste 1-åringer har nettopp tatt sist første steg. Vi har løpt siden start. Dette […]
Dagene flyr unna i denne bransjen, og jeg synes virkelig ikke det er lenge siden […]
I går var det årsmøte i bransjeorganisasjonen BraSøk. Dette er en organisasjon underlagt INMA, med mål om […]
Mobilt søk er mer enn Google og tradisjonelle søkemotorer. I Apple App Store fokuserer utviklere […]
RED Performance takker Webforum og alle deltakere for nok et vel gjennomført event. Vi var representert […]
Det skjer mye i vår verden av Performance Marketing. Et av de beste stedene for […]
Google oppdaterte sine retningslinjer for AdWords varemerkebeskyttelse i Europa den 14. september 2010. Forandringen gjorde […]
Google har over tid gjennomført tester for å utvikle sitelinks ytterligere, et virkningsfullt tillegg til […]
Nylig kom nyheten om at Google lanserer Search plus Your World. Vi skal se nærmere på […]
Nå som Julen er rett rundt hjørnet og et nytt år venter i horisonten, kan […]
Søk blir gradvis mer tilpasset individet, og i særlig grad for brukere som er logget […]
RED Performance er klare for Movember. Navnet leker med måneden november og den engelske forkortelsen […]
Mange små- og mellomstore bedrifter, oss selv inkludert, opplever å bli oppsøkt av selgere av […]
Vi har hatt en kanonstart siden sommeren, og ser frem til resten av året, og […]
Enda en SEM-Konferanse er over. Det har vært to dager og kvelder fullpakket med forelesninger […]
Flerkanals-analyse brukes for å spore en brukers reise mellom ulike kanaler over tid, frem til […]
Dagens Næringsliv arrangerte forrige uke seilcup for mediebyråene for femte året på rad, og RED […]
Annonser i Google sitt søkeresultat har forskjellig grad av kvalitet, og ulik relevans i samsvar […]
I går var vi på (sen)sommerfest sammen med våre venner i RED Media, Plastikk Media […]
Som eneste norske bedrift er RED Performance medlem av Nordic Advisory Board for SMX Stockholm. Vi […]
Den 21-22 September har vi gleden av å medvirke på SEM Konferansen 2011 i Oslo. […]
I Google AdWords angir man nøkkelord til en annonse for å treffe potensielle kunder akkurat […]
Et vanlig spørsmål når det gjelder søkemotormarkedsføring er om man bør benytte seg av betalte […]
Den 19-20 september deltar vi på SMX Stockholm 2011 (Search Marketing Expo). Her kommer daglig leder, Magnus […]
Google+ er det nyeste forsøket fra Internettgiganten på å konkurrere med Facebook og Twitter om […]
Etter en snikstart i mai kjører vi nå i gang virksomheten for fullt – med […]