Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Kurs i søkemotoroptimalisering 23. november 2017"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Med forbehold om tilstrekkelig antall deltakere. Ved en eventuell avlysning varsles dette senest to arbeidsdager før kursdato.

RED Gruppen

Bloggarkiv

Kurs i søkemotoroptimalisering 23. november 2017

23. november 2017 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i […]

Utvikling av egen nettbutikk kan være din viktigste investering neste år

Utvikling og drift av egen nettbutikk oppleves som en av de vanskeligste utfordringene for selskaper. […]

Erfaringer fra fysiske butikker gir bedre resultater i nettbutikken

For å differensiere seg i et krevende marked på nettet, kan du ikke bare gjenta […]

Ta godt imot kunden i nettbutikken

Du bør tilby samme opplevelse på nett som kunden får i en fysisk butikk med […]

Red Performance Google Analytics Certified Partner

Google Analytics Certified Partner

Med lisens til å analysere RED Performance kan nå stolt skilte seg med nok et […]

Smartere remarketing og attribusjon

Last ned presentasjonen fra foredraget Smartere remarketing og attribusjon av Magnus Strømnes Bøe som ble […]

Hva slags kommunikasjon virker?

«Hva slags kommunikasjon virker?» var et seminar arrangert av Kampanje.com og Talerlisten på Vika Kino […]

Nettsted merket som usikkert i Chrome

Halvparten av alle nettsider bruker HTTPS
– Har du råd til å la være?

I følge Mozilla (som står bak nettleseren Firefox), var halvparten av alle nettsteder som ble […]

Kurs i søkemotoroptimalisering 14. juni 2017

Kurs i søkemotoroptimalisering 14. juni 2017

14. juni 2017 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i Pilestredet […]

Snapchat Snap Ads

Annonser på Snapchat med Snap Ads

De fleste som bruker Snapchat har vel nå lagt merke til at annonsører har funnet […]

RED Performance på Brighton SEO 2017

Den 5. april (2017) dro SEO-teamet til Brighton for å delta på konferansen Brighton SEO som […]

Mynewsday 2017 – et kjapt referat for deg som trenger notatene

Mynewsday 2017 – et kjapt referat for deg som trenger notatene

Mynewsday 2017 er Mynewsdesk sitt årlige arrangement PR og digital markedsføring. Prisen Årets nyhetsrom blir […]

kurs i søkemotoroptimalisering

Kurs i søkemotoroptimalisering etter påske 2017

20. april 2017 fra kl. 9:00 – 16:00 arrangerer RED Performance kurs i søkemotoroptimalisering i […]

Tips til søkemotoroptimalisering i 2017

Tips til søkemotoroptimalisering i 2017

Godt inne i det nye året er det flere som sikkert har spurt seg hvordan […]

Ingen bilder å vise

Bohus INMA Performance Awards 2016 Sølv i Analyse

Bidraget KPI’er langs hele kjøpetrakten fra oss i RED Performance fikk tildelt sølv i kategorien […]

Er du 1 av 5 nye kolleger?

Vi satser videre og søker nå ytterligere fem kolleger på teamet. Just nå seer vi […]

Google Premier Partner Summit 2016

Som Google Premier Partner var RED Performance tilstede på Google Premier Partner Summit som ble […]

Ninja analytics

Datadrevet markedsføring Digitalmarkedsføringen har gått igjennom noen runder fra tacky pop-ups og flashy banners på […]

Nyhet! Driv salg i butikk via lokaltilpassede Facebook-annonser

Facebook sitt nyeste annonseformat vil gjøre det mulig å annonsere for produkter basert på tilgjengelighet […]

lenkebygging rand- fishkin moz

Lenkebygging: 8 myter avlivet av Rand Fishkin

WhiteBoard Friday er søketeknologiselskapet Moz.com’s ukentlige vlog fra grunnleggeren Rand Fishkin. Denne uka har temaet […]

RED er mestvinnende i Performance Award

RED er mestvinnende i Performance Award

Vi er stolte av å være en del av RED Gruppen! På Performance Konferansen 2016 […]

Søkemotoroptimalisering blir viktigere for betalt søk

Google har lenge snakket om feed-baserte annonseløsninger, med automatisk generert tekst- og bildeannoner. En annonse […]

Retail-marketing frokostseminar

RED Performance, Retail Energy, SeeYou og Mynewsdesk inviterer deg som jobber med varehandel / retail til […]

Google AdWords går fra gult til grønt

Google AdWords går fra gult til grønt

Oppdatering ultimo juni 2016: Det ser nå ut til at Google har implementert denne endringen […]

Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016

RED Performance vant Bing Ads Agency of the Year 2016 Bing har kåret årets Nordic Bing […]

Årets Byrå 2016 – RED Performance er eneste performancebyrå på pallen

Årets Byrå 2016 – RED Performance er eneste performancebyrå på pallen

Årets Byrå er en anonym bransjerapport, som innebærer at hele medie- og kommunikasjonsbransjen kartlegges i […]

Sees vi på Netthandel.no’s NXT?

Sees vi på Netthandel.no’s NXT?

Denne uken samles 500 e-handelsentusiaster på Latter for en dag med faglig påfyll på netthandelskonferansen […]

20 geniale tips til markedsaktiviteter på Snapchat

Dette er min listicle på LinkedIn oversatt fra engelsk til norsk: Mange bedrifter vil ikke […]

Google AdWords nytt design

Google redesigner AdWords

2. påskedag kunne Inside AdWords, Google AdWords’ offisielle blogg, fortelle at grensesnittet til annonseringsplattformen for søkemotorannonsering og […]

Google Search Console

Slik legger du til en bruker Google Search Console

Google Search Console – GSC (tidligere kjent som Google Webmaster Tools) er hvor du som […]

Google fjerner tekstannonser fra høyresiden

Google har valgt å fjerne alle tekstannonser på høyresiden i søkeresultatet. Produktoppføringsannonser og treff fra […]

Nå har endelig Facebook Canvas kommet til Norge!

Facebook Canvas har i noen måneder vært tilgjengelig i USA og andre større land. Men […]

Valentins Google

Trendene for valentinsdagen

14. Februar er det valentinsdagen som er en feiring av romantikken. Dette er ikke bare […]

Messenger spill

Det hemmelige spillet til Facebook

Det er få ting som dreper tid som et godt mobilspill. Det er ikke mange […]

Hva i alle dager er Peach?

Én av de mest populære app’ene nå er Peach. Men hva i alle dager er […]

Slik får du video som profilbilde på Facebook

Fra og med i dag kan du bytte ut ditt profilbilde til en film på […]

annonsering julen

Bli vinneren av julesalget

Bli vinneren av julesalget ved å legge en god strategi for desember. Hele 15 % […]

Verdens 14 beste gratis bildedatabaser

Verdens 14 beste gratis bildedatabaser

Det å finne bra bilder er en kjedelig oppgave og jeg får ofte spørsmål om […]

app-for-bedrift

Mål resultatene fra applikasjonen din

Hvis ikke du måler trafikken som kommer til din applikasjon eller ditt nettsted, driver du […]

SEO 2016

SEO 2016: Bruk søkeord som grunnlag for content marketing

Om du ikke har sovet under en stein i 2015 så har du hørt om […]

Dette snakket vi mest om på Facebook 2015

Facebook har analysert hva vi snakket mest om i 2015 og offentliggjorde listen forrige uke. […]

Promoter applikasjonen din

Promoter applikasjonen din

Det er stor konkurranse i applikasjonsmarkedet med over en million apper i hver applikasjonsbutikk. 60 […]

Derfor bør din bedrift ha en applikasjon (app)

Derfor bør din bedrift ha en applikasjon (app)

Det handler i dag om øyeblikkene fra de små skjermene, hvor 79 % av Norges […]

Slik lykkes du på Google

Slik lykkes du på Google

Verden forandrer seg med stormskritt i en høyteknologisk hverdag. Med denne utviklingen er det viktig […]

RED Performance er årets Gasellebedrift i Oslo og #2 i Norge – takk kjære kunde!

Åpent brev til våre kunder Da vi sommeren 2011 startet opp RED Performance, var strategien […]

Google øker antall annonser i toppen

Google øker antall annonser i toppen

Google tester nå å øke antallet topp-annonser fra tre til fire. Dette betyr at AdWords-resultatet dytter det organiske resultatet ytterligere […]

Erik Holm's spådommer for sosiale medier i 2016

Spådommer for sosiale medier i 2016

Det er ikke nytt at sosiale medier er i stadig forandring og det er veldig få […]

Har du en 10% eller 10X mediestrategi for 2016?

Verden går veldig fort fremover, og det siste året har bydd på store utfordringer. Om du har […]

Yngre klikker mer på organisk framfor betalt søk

Visste du at det er forskjell på hvem som klikker på søkeords-annonser sammenlignet med organiske resultater? I følge tidligere […]

annonsering jul 2015

Annonseringstipsene for julen 2015

For at din bedrift skal få det meste ut av julesalget, er det kritisk at […]

Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015

Ferietrendene du bør være bevisst på i 2015

Du lever i en verden der vi er online når og hvor vi vil. Det […]

Hvorfor annonsere på LinkedIn?

Hvorfor annonsere på LinkedIn?

LinkedIn-annonsering tilbyr en unik mulighet for annonsører, fordi de kan nå ut til bedriftsmarkedet med […]

Instagram-annonsering

Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»

Igår besøkte vi Instagram sitt event ”Norway on Instagram”. Det var mye fokus på hvordan folk […]

7 tips fra Facebook Performance Summit

RED Performance var tilstede på Facebook sin første Performance Summit– konferanse i Norge. Det har […]

Hvorfor annonsere på Facebook?

Hvorfor annonsere på Facebook?

Facebook-annonsering er blitt et hett tema for bedrifter. Vi lever i en hverdag hvor 79 […]

6 måter å gjøre AdWords-annonsene mer mobilvennlige på

Mobilen tar stadig en større rolle i forbrukernes liv og derfor også i markedsføringen. Spesielt […]

Hvorfor annonsere på Google?

Hvorfor annonsere på Google?

Mange bedrifter stiller seg spørsmålet, hvorfor skal vi starte med annonsering på Google? Vi er […]

Du trenger mindre innhold, ikke mer

Vi har tidligere skrevet om hvordan hele 86% av det som publiseres nesten ikke leses, og […]

Slik øker du lønnsomheten i AdWords med RLSA

Slik øker du lønnsomheten i AdWords med RLSA

Tidligere i år gjorde Google det enklere å lage remarketinglister. Nå kan du samle lister direkte […]

Slik får du Facebooks nye funksjon «reactions»

Facebook lanserte i dag sin nye funksjon «reactions», men kun for brukere i Irland og […]

Store forskjeller på Instagram-annonseringen

Det er nå 10 dager siden Instagram lanserte muligheten for annonsering her i Norge. Vi […]

Google lanserer ny målretting – dine egne kunder

Denne uken lanserte Google muligheten til å målrette annonser på Google søk, Youtube og Gmail, basert på e-postadresser. […]

5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på

5 måter å bruke Facebook Carousel Ads på

Facebook melder om at annonsører som har brukt karusellannonser har opplevd en 30-50 % reduksjon […]

1 raskt Google Analytics-tips for nettbutikker

1 raskt Google Analytics-tips for nettbutikker

Sett opp «Checkout Behavior»-rapporten Denne rapporten er noe alle nettbutikker bør ha satt opp. Du finner […]

Ny på laget: Fra London til Oslo

Denne uken begynte Kristin Nygaard på SEO-teamet.  Kristin har en mastergrad i Social and Public Communication, og […]

Mark Zuckerberg

Facebook røper fremtidsplanen for Messenger og Instagram

Mark Zuckerberg har lagt planen for hvordan Instagram og Messenger skal brukes i fremtiden som […]

Googlebot får ikke tilgang til CSS og JS

Googlebot har ikke tilgang til CSS og JS

Har du ansvar for en eller flere nettsider, og har et gram av interesse for […]

MozCon LifeHack: Connect your iPad to the Ethernet

MozCon LifeHack: Connect your iPad to the Ethernet

Travelling light like me to MozCon 2015? My incredibly long trip from Oslo, Norway to […]

Store forandringer på Snapchat

Snapchat lanserte i natt noen store nyheter. Fra og med i dag trenger du nemlig […]

Oppdater nettsiden smart med SEO-teknikk

Oppdater nettsiden smart med SEO-teknikk

En kunde skulle i dag bytte ut en egenskap ved et produkt på nettstedet sitt. […]

Slik får du tusenvis av nye følgere/fans GRATIS!

Slik får du tusenvis av nye følgere/fans GRATIS!

Som jeg skrev for noen uker siden kommer likes til å bety mye mer på […]

Google lar deg kjøpe reklame i Spotify-konkurrent

Google Play Music er en tjeneste hvor du betaler en fast avgift i måneden og får […]

Fredagsdebatten

Debatt: Emoji i markedsføring ????

Emoji i markedsføring? Ja eller nei? Til og med her på kontoret har vi helt forskjellige […]

Slik fungerer nye Facebook Moments ????

Facebook lanserte i natt den nye tjenesten ”Moments”, en Facebook-app der brukerne kan dele bilder […]

Slik annonserer du på konkurrentenes merkevare

Merkevaresøk, eller brand-trafikk som det ofte kalles, er søk på butikknavn og merkevarer som tilhører en […]

Animert gif i e-postmarkedsføring

Animert GIF i e-postmarkedsføring

Hvem sa at e-post må være statiske? Hvordan kan du få nyhetsbrevet ditt til å skille […]

Dårlige nettsider ødelegger for god markedsføring

Dårlige nettsider ødelegger for god markedsføring

Michelle Morgan fra Clix Marketing har skrevet en god bloggpost om hvordan dårlige nettsider ødelegger […]

Instagram-annonsering: oppdateringer!

Alle venter i spenning på når Instagram-annonseringen blir lansert i Norge. Vi har tidligere blogget om […]

Oppdateringer på SoMe – Hvor ofte? Hvor mye? Hvor lenge?

Et spørsmål jeg ofte får er: «Hvor mange ganger burde jeg legge ut noe på […]

Slik selger du mer via YouTube

Slik selger du mer via YouTube

Øk inntekten ved å koble produktene dine opp mot videoene i YouTube. Vis frem produktene […]

Google Webmaster Tools får nytt navn

Google Webmaster Tools blir Google Search Console

I dag (20. mai 2015) ble det annonsert på Google Webmaster Central at Google Webmaster Tools […]

Zuckerberg: – Den organiske rekkevidden blir dårligere for bedrifter

– Vi prøver alltid å forbedre algoritmen som bestemmer hva som skal vises på brukernes […]

Facebook lanserer «Instant Articles»

I dag lanserte Facebook ”Instant Articles” (IA). Et nytt produkt for utgivere for å skape […]

Øk klikkraten (CTR) med et godt utseende på annonsen din

Når du lager en AdWords-annonse fokuseres det ofte på å finne de beste søkeordene, salgstekstene […]

Dublin-turen i bilder

Dag 1: Dublin-turen var noe alle i RP hadde gledet seg veldig til. Målet med reisen […]

E-postmarkedsføring og velkomstbrev

      Noen har vært inne og meldt seg på deres nyhetsbrev, de har hatt […]

Nå drar vi til Dublin – bli med på instagram

Nå drar vi til Dublin – bli med på instagram

I morgen er en dag RED Performance-gjengen har gledet seg til. Da setter hele teamet på […]

Fra Tanum.no til RED Performance

Fra Tanum.no til RED Performance

RED Performance styrker staben ytterligere med ny leder for rådgivning, Hanne Øijord Haugan. Haugan kommer […]

Endelig er Google AdWords-appen her!

Endelig er Google AdWords-appen her!

Google har lansert en dedikert app for Google AdWords. Vi har testet den grundig og gått alle funksjonene i sømmene.

Slik får du over 300 nye Emoji-smilefjes ????

Igår skrev jeg om hva de forskjellige smilefjesene betyr på Snapchat. Fra og med idag kan […]

Snapchats nye «bestevenn»-funksjon

Hele 30 prosent av alle nordmenn bruker idag Snapchat daglig, og rundt 80 prosent av […]

Webforum 2015 – CRO & Google Analytics

Konverteringoptimering er noe av det viktigste du kan jobbe mot. Det handler om å øke […]

Overfør penger med Facebook Messenger

Overfør penger med Facebook Messenger

Snart kan du gjøre mer enn å bare chatte og sende morsomme emojis til dine […]

Egne mobilkampanjer i AdWords for at kundene skal ringe deg

Egne mobilkampanjer i AdWords for at kundene skal ringe deg

Har du mest behov for besøk på nettsiden din eller at en potensiell kunde ringer deg? Med de nye oppringningskampanjene for AdWords blir det lettere å få folk til å ringe!

Imorgen mister du likes på Facebook

Imorgen mister du likes på Facebook

Grunnen til at Facebook gjør dette er for å gjøre det enklere for bedrifter å […]

Ny annonsetype på Instagram

Ny annonsetype på Instagram

Det har tidligere vært mulig for noen få store bedrifter å annonsere på Instagram. Men om […]

Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)

Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)

Vi har samlet høydepunktene fra vårt første fullbookede Twitter-frokostseminar her! Det var masse folk og […]

4 tips til å treffe de riktige menneskene gjennom Twitter-annonser

4 tips til å treffe de riktige menneskene gjennom Twitter-annonser

Lurer du på hvordan du kan målrette Twitter-annonseringen din på best mulig måte? Vi gir deg 4 enkle tips! Les innlegget her.

E-postmarkedsføring: 7 enkle tips

E-postmarkedsføring: 7 enkle tips

E-postmarkedsføring gir i følge Direct Marketing Association en avkastning på 43 kroner, per krone investert.   Resultater med […]

Video på Facebook i kraftig vekst

Video på Facebook i kraftig vekst

På bare et år har antall video poster per person økt med 96% i USA. Den samme trenden ser vi i Norge også. Lær hvordan du skiller deg ut!

Dyrere klikkpriser gjør konverteringsoptimalisering enda viktigere!

Dyrere klikkpriser gjør konverteringsoptimalisering enda viktigere!

Stadig økende konkurranse i Google AdWords har presset prisene oppover. Nå er det er på tide å konverteringsoptimalisere.

Gratis frokostseminar med Twitter 13. februar – FULLBOOKET

Gratis frokostseminar med Twitter 13. februar – FULLBOOKET

Den 13. februar får vi besøk av Niall Horgan, Partner Manager Europe & Africa, hos Twitter. Han […]

Sosiale medier – hvor bør du annnonsere?

Sosiale medier – hvor bør du annnonsere?

Det er stadig prat om sosiale medier og viktigheten av å være der, men vet […]

5 enkle tips til å forbedre bedriftssiden din på LinkedIn

5 enkle tips til å forbedre bedriftssiden din på LinkedIn

Vi har oppsummert hvilken lærdom du kan ta av de beste bedriftssidene på LinkedIn ved å samle de fem beste tipsene.

3-2-1… Det er tid for nedtelling i AdWords-annonser!

3-2-1… Det er tid for nedtelling i AdWords-annonser!

Google ser endelig nytten av en nedtellingsfunksjon i annonsene, og det er enklere å implementere dette i annonsene dine nå enn noen gang.

Få kunder inn i butikk med Facebook

Få kunder inn i butikk med Facebook

Lurer du på hvorfor du skal annonsere på Facebook uten nettbutikk? Det har aldri vært […]

Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig

Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig

Du har sikkert hørt det før: Annonserer du på YouTube har du bare 5 sekunder på å overbevise seerne om at de burde fortsette å se på videoen. Vel, dette er en modifisert sannhet.

Årets Nyhetsrom 2014

Årets Nyhetsrom 2014

Årets Nyhetsrom 2014 har blitt kåret av Mynewsdesk og en jury bestående av Hans-Petter Nygård-Hansen […]

Kurs i innholdsoptimalisering med Google Analytics Webgruppen 2014

Kurs i innholdsoptimalisering med Google Analytics Webgruppen 2014

Takk for hyggelig kurs – her er ressursmateriale og lenker til ting som ble nevnt […]

404 – siden ble ikke funnet

404 – siden ble ikke funnet

Du har klikket på en lenke og kommer inn på en kjip side som forteller deg […]

Fire enkle tips til segmentering på Facebook

Fire enkle tips til segmentering på Facebook

Det finnes stadig flere muligheter innenfor annonsering på Facebook. Denne uken gir vi deg fire tips […]

Affiliatemarkedsføring – en liten innføring

Affiliatemarkedsføring – en liten innføring

Flere og flere annonsører bruker i dag affiliatemarkedsføring som en del av sin markedsføringstrategi, men […]

Styrker satsning på E-postmarkedsføring

Styrker satsning på E-postmarkedsføring

I løpet av høsten «smuglanserte» RED Performance e-postmarkedsføring som en ny tjeneste. Nå styrker vi […]

Betaler DU for verdiløs AdWords-trafikk?

Betaler DU for verdiløs AdWords-trafikk?

Vi har alle opplevd å trykke oss inn på en lenke og deretter lande på en […]

5 tips for lansering av ny nettside

5 tips for lansering av ny nettside

For organisasjoner og bedrifter er nettsiden av økende betydning. Mange lanserer ny nettside ved årsskiftet […]

Slik vinner du over konkurrentene dine i AdWords

Slik vinner du over konkurrentene dine i AdWords

Er det viktig for din bedrift å være veldig synlig på bestemte søkeord, og aller helst på toppen av søkeresultatene? Les hvordan her!

Facebook struper organisk rekkevidde

Facebook struper organisk rekkevidde

Facebook struper organisk rekkevidde for salgsfremmende innlegg i nyhetsstrømmen. Les hele saken her.

5 tips til flere annonsevisninger på YouTube

5 tips til flere annonsevisninger på YouTube

Hvert minutt lastes det opp over 100 timer med video på YouTube. Denne uken gir vi deg 5 tips for å få flere til å se på videoene dine.

Treff de rette personene på LinkedIn via bannerannonser

Treff de rette personene på LinkedIn via bannerannonser

Visste du at det er mulig å annonsere med bannerannonser på LinkedIn? Mange bruker allerede […]

Måler du fluktfrekvensen på nettsidene dine riktig?

Måler du fluktfrekvensen på nettsidene dine riktig?

Om du bruker Google Analytics på nettsiden din uten å bruke tilpassede sporingskoder rapporterer du […]

YouTube er kongen av sosiale medier

YouTube er kongen av sosiale medier

De fleste er i dag klar over at man kan annonsere via de fleste digitale medier. Men visste du at det er YouTube som er kongen? Ingen andre er nemlig i nærheten når det gjelder konverteringer!

Endelig Twitter-annonser i Norge!

Endelig Twitter-annonser i Norge!

Her på berget har vi ventet i årevis på muligheten til å annonsere via Twitter, og nå kan vi endelig gjøre dette i Norge!

Ingen bilder å vise

Instagram har begynt med videoannonser

Instagram, som er eid av Facebook, har en stund kjørt annonser med bilder sammen noen […]

Google gir deg forbruker-undersøkelsen for 2014

Google gir deg forbruker-undersøkelsen for 2014

Google vet mye om deg. Og enda mer vet de nå etter at de har […]

6 tips for å øke engasjement på LinkedIn

6 tips for å øke engasjement på LinkedIn

Ønsker du å øke engasjementet i sponsede oppdateringer på LinkedIn? Vi hjelper deg litt på vei, […]

YouTube er kongen av mobiltrafikk

YouTube er kongen av mobiltrafikk

Under en konferanse i California denne uka bekreftet Youtube CEO Susan Wojcicki at halvparten av […]

Mobilvennlig netthandel i 2014

Mobilvennlig netthandel i 2014

Goldman Sachs anslår at i 2014 kommer mobil e-handel til å stå for 27,2 % […]

Ukens nyheter for betalte medier: Jul-e-handelen er her!

Ukens nyheter for betalte medier: Jul-e-handelen er her!

I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]

Nyheter for betalte medier – uke 42

Nyheter for betalte medier – uke 42

I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]

Nyheter for betalte medier – uke 41

Nyheter for betalte medier – uke 41

I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]

Gratis frokostseminar: Mer salg i nettbutikken

Gratis frokostseminar: Mer salg i nettbutikken

InCreo og RED Performance inviterer til frokostseminar 6. november i Trondheim og 30. oktober i Oslo. […]

Det aller minste lille SEO-grepet du gjør selv – Title og Meta Description

Det aller minste lille SEO-grepet du gjør selv – Title og Meta Description

Innen søkemotoroptimalisering er den KPI nr 2 stort sett posisjon i resultatlisten. Alle jakter på […]

Nyheter for betalte medier – uke 39

Nyheter for betalte medier – uke 39

I denne nye spalten skal vi skrive et innlegg hver uke som tar for seg […]

Optimaliser hverdagen med gode emnefelt

Optimaliser hverdagen med gode emnefelt

Jeg behandler ca 100-200 e-poster hver dag, mesteparten av dialogen på jobb er i skriftlig […]

Mestvinnende byrå i INMA Performance Awards

Mestvinnende byrå i INMA Performance Awards

Forrige uke ble INMA Performance Awards arrangert for å premiere de beste resultatene, og de […]

Godt innhold er essensen i SEO

Godt innhold er essensen i SEO

Hver dag blir ekstreme mengder nettinnhold i alle former produsert, publisert, delt og tweetet. Hittil […]

Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014

Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014

Gikk du glipp av eHandelsdagen 2014 eller glemte du notatpad’en hjemme? Ingen fare!   Jeg […]

Annoteringer i Google Analytics

Annoteringer i Google Analytics

Bruk av annoteringer i Google Analytics Annoteringer lar brukere plassere felles eller private notater rett […]

SEO-tips: Flytt nettstedet over på HTTPS

SEO-tips: Flytt nettstedet over på HTTPS

I dag slapp Google Webmaster Central nyheten om at https er et «ranking signal» / […]

Pigeon-oppdateringen i Google

Pigeon-oppdateringen i Google

I skarp kontrast til avdøde Odd Børretzen elsker jeg måker. De ser helt idiotiske ut […]

Forfattertreff mister thumbnail i Google

Forfattertreff mister thumbnail i Google

Oh no! Forfattertreff i Google mister sin fremste egenskap – bildet blir borte, kun en […]

Kurs i søkemotoroptimalisering av innhold

Kurs i søkemotoroptimalisering av innhold

Begrepet «Content is king» er 17 år gammelt, men fortsatt like aktuelt. Bill Gates skrev […]

Flere kunder gjennom søkeordsanalyse

Flere kunder gjennom søkeordsanalyse

I dag hadde jeg avtalt med kona å møtes til lunsj. Men hun ditcha meg […]

På toppen av Norge med RED-Gruppen

På toppen av Norge med RED-Gruppen

Slitne, men fornøyde, er vi tilbake på kontoret etter årets kick-off. Helgen brukte vi sammen med […]

Treff oss på Bar Vulkan for en pils i solen

Treff oss på Bar Vulkan for en pils i solen

    RED Performance er initiativtakere til bransje-eventet Søkbar som nå er inne i tredje […]

Universal Analytics ute av beta – snart må alle oppdatere!

Universal Analytics ute av beta – snart må alle oppdatere!

Rapporteringsverktøyet forblir det samme, men med forbedret ytelse og noen nye funksjoner. Allikevel er nok […]

Ingen bilder å vise

Søkemotoroptimalisering av pressemeldinger

Slik bruker du Mynewsdesk effektivt! Se presentasjonen om søkemotoroptimalisering av pressemeldinger fra Mynewsday 2014. Foredraget ble […]

Blir du med på laget? Vi søker 3 nye hoder

Blir du med på laget? Vi søker 3 nye hoder

Nå girer vi opp for ytterligere vekst i 2014 med enda mer rekruttering – og […]

SMX London 2014 den 13-14. mai

SMX London 2014 den 13-14. mai

Neste måned går søkekonferansen SMX i London av stabelen. Keynoten holdes av Lenovos General Manager, Ajit […]

Canonical link element for nettbutikker

Canonical link element for nettbutikker

Canonical link element er en -tag som brukes for å definere den riktige adressen også […]

Mynewsday 2014 Google Analytics dashboard for enkel SEO-analyse

Mynewsday 2014 Google Analytics dashboard for enkel SEO-analyse

Dette dashboardet ble vist på Mynewsday 2014. Trykk på lenken under for å legge det […]

Google Analytics-konto uten Gmail

Google Analytics-konto uten Gmail

Når vi jobber med å sette opp Google Analytics-kontoer og Google+-kontoer støter vi ofte misforståelsen […]

Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks

Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks

Bilde: seosmarty Mandag 18. mars 2014 ble det kjent at Google hadde straffet at et […]

Kurs i digital strategi med Hyper Island

Kurs i digital strategi med Hyper Island

I forrige uke var jeg en kveld i Gøteborg, sammen med en dynamisk gruppe av […]

Mynewsday 2014 – gratis påmelding

Mynewsday 2014 – gratis påmelding

Onsdag 2. april 2014 mellom kl. 08:30 og 15:00 er det igjen klart for Mynewsday […]

Ingen bilder å vise

Sees vi på Webforum 2014?

Den 13-14 mars arrangeres konferansen Webforum i Oslo. Her treffer du bransjekollegaer og får lære […]

Søkemotoroptimalisering av pressemeldinger

Søkemotoroptimalisering av pressemeldinger

Å bygge lenker kan være vanskelig, å få lenker fra den autoritære digitale pressen er […]

Universal Analytics innebærer fare for spam i rapportene

  Med Universal Analytics får du tilgang til en rekke ny funksjonalitet, blant annet measurement […]

Merk kjøpte lenker med nofollow

nofollow på lenker i kjøpte flater gir bedre SEO-score

Google kan og vil nedjustere din synlighet i søk om du kjøper lenker for å […]

WordCamp 2014 og intervju med Raske Sider

WordCamp 2014 og intervju med Raske Sider

WordCamp 2014 går av stabelen lørdag 25. januar kl 10:00 på Radisson Blu Hotel Nydalen […]

Bedre innsikt via Google Webmaster Tools

Bedre innsikt via Google Webmaster Tools

7. januar 2014 kunne Googles Webmaster Central -bloggen, ved John Mueller, fortelle at tall på […]

Tre gode hoder til RED Performance

Tre gode hoder til RED Performance

Med ytterligere tre erfarne rådgivere på laget, ser vi fram til å kunne enda bedre […]

Ingen bilder å vise

Gratis annonsering for ideelle organisasjoner

Nå kan Norske ideelle organisasjoner få gratis AdWords-klikk tilsvarende ca 60 000kr (10 000USD) per […]

Årets nyhetsrom 2013

Årets nyhetsrom 2013

MyNewsDesk kårer årlig beste nyhetsrom. I år er RED Performance en del av jurien, for […]

AdWords for ehandel: Product Listing Ads

AdWords for ehandel: Product Listing Ads

Google har  lansert et nytt spennende format for ehandlere kalt Product Listing Ads (PLA). Dette […]

Ingen bilder å vise

Not provided: Søkeordsdata blir borte fra webanalysen

Innsikt i hvilke søkeord som brukes for å finne nettstedet ditt på Google (organisk søk) […]

Søktoberfest Pubquiz 18. oktober

Søktoberfest Pubquiz 18. oktober

Så var det tid for neste Søkbar, og med tanke på måneden så har ordvitsenes […]

SMX Stockholm 2013 – med et nordisk perspektiv

SMX Stockholm 2013 – med et nordisk perspektiv

14. til 15. oktober arrangeres konferansen SMX Stockholm. RED Performance bidrar med innlegget «Avanserte AdWords-teknikker». […]

Kick-off på Losby Gods

Kick-off på Losby Gods

Forrige uke hadde vi kick-off i flotte omgivelser på Losby Gods. Det ble et intensivt […]

Gull i Performance Award til RED Performance

Gull i Performance Award til RED Performance

I tøff konkurranse fra andre bidrag, gikk RED Performance i dag helt til topps i […]

Ingen bilder å vise

Ny jobb? Unike muligheter på senior-nivå

RED Performance har vokst fra 5 til 9 personer i løpet av 2013, og søker […]

Ingen bilder å vise

10 SEO-tips for pressemeldinger

Pressemeldinger gjort riktig kan være en veldig effektiv kilde til kvalitative lenker. Ved å følge […]

To nye hoder til RED Performance

To nye hoder til RED Performance

Vi er klare for en innholdsrik høst, og starter med å utvide teamet til ni […]

Ingen bilder å vise

Klar for faglig påfyll etter ferien?

Etter en lat sommer er det på tide med litt faglig påfyll. Du kan treffe […]

Ingen bilder å vise

Blir du med på laget? Vi søker 3 nye kolleger

Det går raskt fram og opp hos oss, og vi leter nå etter flere nye, […]

Frokostseminar om søkemotoroptimalisering med MyNewsDesk

Frokostseminar om søkemotoroptimalisering med MyNewsDesk

I dag, 19. juni 2013, deltok jeg på et kjempetrivelig frokostseminar hos MyNewsDesk i Oslo. […]

Ingen bilder å vise

Treff oss på I Love Ads-konferansen

Den 12. juni er det tid for I Love Ads, konferansen om den «gode annonsen». […]

Ingen bilder å vise

Matt Cutts om SEO-endringer

Matt Cutts, Googles web spam-sjef, avslørte uken før 17. mai store endringer som vil påvirke […]

Ingen bilder å vise

Søkemotoroptimalisering og PR – kombiner for maks effekt

I denne presentasjonen om søkemotoroptimalisering og PR får du vite: Hvorfor jobbe med synlighet i […]

Ingen bilder å vise

SEO Dashboard for Google Analytics

Hvor mye trafikk får du fra organisk søk? Hvor bra fungerer SEO for ditt nettsted? […]

Ingen bilder å vise

MyNewsDay 2013 – Hvordan kombinere SEO og PR

MyNewsDay 2013 avholdes 30. april på Fabrikken i Oslo. MyNewsDesk står bak konferansen som i […]

Vi snakker på SMX London 2013

Vi snakker på SMX London 2013

Den 15. – 16. mai er det klart for en av årets must-attend arrangementer for […]

Ingen bilder å vise

Årets første Søkbar blir en Quiz 12. april

Her skal vi kåre hvem som har mest kompetanse innen søk- og performancemarketing. Om du […]

Webforum 2013 – Supereffektive digitale taktikker og Site Clinic

Webforum 2013 – Supereffektive digitale taktikker og Site Clinic

Webforum Norge 2013 avholdes på hotellet Q33 på Økern i Oslo. Programmet er satt og […]

Ingen bilder å vise

Nye toppnivådomener skaper muligheter (til forvirring?)

Et toppnivådomene (Top Level Domain, ofte forkortet til TLD) er en måte å inndele nettadresser […]

Lommepenger, ukelønn eller ukepenger?

Lommepenger, ukelønn eller ukepenger?

Prinsippene for SEO har kommet opp på et langt høyere nivå enn bare posisjonsjakt. Søkeordsdata gir […]

Ingen bilder å vise

Forslag til ny cookielov offentliggjort i dag

Nytt lovforslag om behandling av cookies ble i dag godkjent i Samferdselsdepartementet og oversendt Stortinget […]

Rich Snippet Generator

Rich Snippet Generator

Rich Snippets er hot stuff. Fra å kun vise blå lenker med tekst under, kan […]

Workshop på Hyper Island i Stockholm

Workshop på Hyper Island i Stockholm

I dag har vi hatt en fantastisk kul formiddag sammen med elevene på studiet Digital […]

Bing og søkemotoroptimalisering

Bing og søkemotoroptimalisering

I forrige uke fikk jeg et spørsmål fra en kunde som hadde fått kritikk for […]

Ingen bilder å vise

SEM-konferansen – Foredrag om AdWords automatisering

Magnus Nilsson holdt foredrag om i går om automatisering av betalt søk og AdWords-script. Les […]

AdWords script og automatisering av betalt søk

AdWords script og automatisering av betalt søk

I går holdt vi foredrag på SEM Konferansen om hvordan man kan effektivisere sine betalte […]

Ingen bilder å vise

SEM-konferansen 2013 5. februar på Oslo Plaza

I år er SEM-konferansen begrenset til en dag, og i motsetning til tradisjonen lagt til […]

Authorship – viktigere enn alle Panda og Penguin-oppdateringer i 2013?

Authorship – viktigere enn alle Panda og Penguin-oppdateringer i 2013?

Du har sikkert sett at fjes dukker opp i Google ved siden av treffene. Author […]

CSS-sprites – kombinerte bilder reduserer serverbelastningen

CSS-sprites – kombinerte bilder reduserer serverbelastningen

CSS-sprites er betegnelsen på teknikken for å slå sammen bilder for å redusere antall serverforespørsler. […]

Man vs Machine – er ingeniøren den nye markedsføreren?

Man vs Machine – er ingeniøren den nye markedsføreren?

Hva betyr dagens fokus på big data, automatisering og sanntid for oss markedsførere? Blir rådgiveren […]

Knut Reiersrud, juleblues, gløgg og kos!

Knut Reiersrud, juleblues, gløgg og kos!

Nils Røang sa noen få ord om året som har vært og om forventninger til […]

Attribution Modeling / Flerkanalsanalyse nå tilgjengelig i Google Analytics

Attribution Modeling / Flerkanalsanalyse nå tilgjengelig i Google Analytics

Det er nå mulig å få tilgang til Attribution Modeling / flerkanalsanalyseverktøyet i Google Analytics. […]

SøkBar(t) 16. november

SøkBar(t) 16. november

Vi har gleden av å invitere til årets andre SøkBar – bransjens fredagspils, den 16. November fra […]

Ingen bilder å vise

Movember, Mo' money

Da er det atter en gang på tide å låne ut våre fjes til et […]

SMX Stockholm 2012 – Remarketing: Efficient or Intrusive?

SMX Stockholm 2012 – Remarketing: Efficient or Intrusive?

Remarketing: Efficient or Intrusive from magnusboe English reading visitors Here is my presentation from SMX […]

Ingen bilder å vise

Googles Webmaster SEO-retningslinjer er oppdatert

Google har justert sine retningslinjer for SEO – Webmaster guidelines. Lite nytt her egentlig, det […]

AdWords API-utvikling for bedre resultater

AdWords API-utvikling for bedre resultater

En API (application programming interface) er et grensesnitt for å kommunisere teknisk med en applikasjon. […]

RED Media – Vinner av DN Seilcup 2012

RED Media – Vinner av DN Seilcup 2012

For sjette gang stilte medie- og kommunikasjonsbyrået RED Media lag til DN Seilcup, torsdag 6. September. Som en del […]

En mixtape for alle SEM-proffer: SEMtastic Tracks

En mixtape for alle SEM-proffer: SEMtastic Tracks

Vi digger Google og vi digger Spotify. Så hva kan være bedre enn en mixtape […]

Effektiv A/B-testing uten SEO-straff

Effektiv A/B-testing uten SEO-straff

I stedet for å synse om hva som fungerer eller ikke på nett, er det […]

Treff oss på Webdagene 2012

Treff oss på Webdagene 2012

Neste måned er det klart for webkonferansen Webdagene. Vi ser fram mot tre dager fullspekket […]

AdWords klikkfrekvens for mobil, nettbrett og PC

AdWords klikkfrekvens for mobil, nettbrett og PC

Klikkrate (antall klikk/antall visninger) for søkeordsannonser varierer kraftig avhengig av posisjon, konkurransesituasjonen og kvaliteten på annonsen. Her […]

Vi snakkes på SMX Stockholm 2012

Vi snakkes på SMX Stockholm 2012

Den 15-16 oktober deltar vi på Search Marketing Expo (SMX) Stockholm. Her kommer Magnus Strømnes […]

Responsive design for bedre SEO på mobil, tablet og data

Responsive design for bedre SEO på mobil, tablet og data

Responsive design er en metode for å utvikle websider som automatisk skalerer for ulike skjermstørrelser […]

Ingen bilder å vise

Title-tag

Title-tag’en er den delen av siden som styrer hva tittelen på treffet i søkemotorenes resultatsider […]

Gi tilgang til andre brukere i Google Analytics

Gi tilgang til andre brukere i Google Analytics

Denne guiden viser deg hvordan du gir tilgang til andre brukere i Google Analytics. Guiden […]

Ingen bilder å vise

Vi ekspanderer med to nye rådgivere

Med vårt første år bak oss, går vi med bestemte skritt fremover. Fra og med […]

Mobilannonsering på Søk, Site og Apps

Mobilannonsering på Søk, Site og Apps

I begynnelsen av året skrev vi at mobilstrategi kommer til å bli en viktig del […]

Vi fyller 1 år idag – Hipp, hipp, hurra!

Vi fyller 1 år idag – Hipp, hipp, hurra!

De fleste 1-åringer har nettopp tatt sist første steg. Vi har løpt siden start. Dette […]

Det er viktig å ha det gøy på jobb!

Det er viktig å ha det gøy på jobb!

Dagene flyr unna i denne bransjen, og jeg synes virkelig ikke det er lenge siden […]

Innvalgt i styret til BraSøk – lanserer SøkBar

Innvalgt i styret til BraSøk – lanserer SøkBar

I går var det årsmøte i bransjeorganisasjonen BraSøk. Dette er en organisasjon underlagt INMA, med mål om […]

Ingen bilder å vise

SEO for Apple App Store

Mobilt søk er mer enn Google og tradisjonelle søkemotorer. I Apple App Store fokuserer utviklere […]

Webforum 2012 – Vel gjennomført

Webforum 2012 – Vel gjennomført

RED Performance takker Webforum og alle deltakere for nok et vel gjennomført event. Vi var representert […]

Ingen bilder å vise

Sees vi på Webforum 2012?

Det skjer mye i vår verden av Performance Marketing. Et av de beste stedene for […]

34% økt AdWords-konkurranse etter ny varemerkepolicy

34% økt AdWords-konkurranse etter ny varemerkepolicy

Google oppdaterte sine retningslinjer for AdWords varemerkebeskyttelse i Europa den 14. september 2010.  Forandringen gjorde […]

Enhanced Ad Sitelinks i Google AdWords

Enhanced Ad Sitelinks i Google AdWords

Google har over tid gjennomført tester for å utvikle sitelinks ytterligere, et virkningsfullt tillegg til […]

Google Search plus Your World – Personlig Søk

Google Search plus Your World – Personlig Søk

Nylig kom nyheten om at Google lanserer Search plus Your World. Vi skal se nærmere på […]

Performance Marketing i 2012 – Vår Topp 10

Performance Marketing i 2012 – Vår Topp 10

Nå som Julen er rett rundt hjørnet og et nytt år venter i horisonten, kan […]

Ingen bilder å vise

Mindre innsikt av organisk søk med sikrere Google søk

Søk blir gradvis mer tilpasset individet, og i særlig grad for brukere som er logget […]

Movember is here!

Movember is here!

RED Performance er klare for Movember. Navnet leker med måneden november og den engelske forkortelsen […]

Katalogtjenester til hodebry

Katalogtjenester til hodebry

Mange små- og mellomstore bedrifter, oss selv inkludert, opplever å bli oppsøkt av selgere av […]

Ingen bilder å vise

Her skjer det saker – vil du være med på laget?

Vi har hatt en kanonstart siden sommeren, og ser frem til resten av året, og […]

SEM Konferansen 2011 – Oppsummering

SEM Konferansen 2011 – Oppsummering

Enda en SEM-Konferanse er over. Det har vært to dager og kvelder fullpakket med forelesninger […]

Flerkanals-analyse finner den riktige verdien av klikket

Flerkanals-analyse finner den riktige verdien av klikket

Flerkanals-analyse brukes for å spore en brukers reise mellom ulike kanaler over tid, frem til […]

Ingen bilder å vise

Søndagstur i DN Seilcup

Dagens Næringsliv arrangerte forrige uke seilcup for mediebyråene for femte året på rad, og RED […]

Øk klikkfrekvens og konvertering med AdWords Sitelinks

Øk klikkfrekvens og konvertering med AdWords Sitelinks

Annonser i Google sitt søkeresultat har forskjellig grad av kvalitet, og ulik relevans i samsvar […]

Sommerfest og moro!

Sommerfest og moro!

I går var vi på (sen)sommerfest sammen med våre venner i RED Media, Plastikk Media […]

RED Performance innvalgt i Nordic Advisory Board

RED Performance innvalgt i Nordic Advisory Board

Som eneste norske bedrift er RED Performance medlem av Nordic Advisory Board for SMX Stockholm. Vi […]

Vi ses på SEM Konferansen 2011

Vi ses på SEM Konferansen 2011

Den 21-22 September har vi gleden av å medvirke på SEM Konferansen 2011 i Oslo. […]

Geografisk målretting av annonser – hva er nå det?

Geografisk målretting av annonser – hva er nå det?

I Google AdWords angir man nøkkelord til en annonse for å treffe potensielle kunder akkurat […]

Betalt eller Organisk søk – er det spørsmålet?

Betalt eller Organisk søk – er det spørsmålet?

Et vanlig spørsmål når det gjelder søkemotormarkedsføring er om man bør benytte seg av betalte […]

Treff oss på SMX Stockholm 2011

Treff oss på SMX Stockholm 2011

Den 19-20 september deltar vi på SMX Stockholm 2011 (Search Marketing Expo). Her kommer daglig leder, Magnus […]

Google blir sosial med Google+

Google blir sosial med Google+

Google+ er det nyeste forsøket fra Internettgiganten på å konkurrere med Facebook og Twitter om […]

Ingen bilder å vise

RED Performance er her for å skape resultater

Etter en snikstart i mai kjører vi nå i gang virksomheten for fullt – med […]

Google-sertifikat Bra søk-badge
RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler