Interflora - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Interflora"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Millionkronerspørsmålet: inhouse eller byrå?

Utfordring

Interflora hadde lenge håndtert sin AdWords-konto selv, men i forbindelse med at interne ressurser sluttet, lurte de på om de kunne få bedre resultater med en spesialistpartner.

Resultatet

89% økt inntekt og 40% økt ROI

Allerede den første måneden leverte RED Performance nesten dobbel inntekt fra AdWords med et lavere AdWords-budsjett. Selv inkludert honorarer for RED Performance, økte Interfloras ROI (return-on-investment) med over 40%. Resultatene fortsatte, og årets viktigste måned – desember – ble all-time high for Interfloras salg via AdWords.

Løsning

RED Performance utførte en svært grundig analyse av eksisterende AdWords-aktivitet. Prognosene viste at det var potensiale for å hente inn millionbeløp, gjennom en optimalisert kontostruktur og aktiv budgivning, som kun er mulig med automatikk og regelstyrte prosesser.

En helt ny kontostruktur i AdWords ble opprettet via RED Performance’ egenutviklede system Kaizen. Dette brukes blant annet til å daglig beregne optimalt bud og posisjon for hvert enkelt søkeord. En annen viktig årsak til suksess var en tett dialog mellom kunde og byrå om resultater og anbefalte investeringsnivåer. På denne måten kunne vi sammen sørge for at vi maksimerte mulighetene for salg.

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler