Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Inkmann"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

"I RED Performance har jeg funnet en partner med både spisskompetanse for å skape salg på nett, og et miljø for komplett markedsrådgivning. Foruten solide resultater siden oppstart, setter jeg stor pris på en god prosess med tett oppfølgning av rådgiver og spesialister."

Henning Nyberg, Daglig Leder, Inkmann

Bakgrunn

Inkmann selger blekk og toner på nett til svært gode priser. De har spesialisert seg på ‘refabrikerte’ tonere, som i tillegg til å spare miljøet, også er like driftsikker som originale blekk og tonere. En win-win for forbrukeren og miljøet.

Utfordring

Til tross for at det totale salget har har vært stadig økende siden oppstart, har enkelte kanaler som AdWords ikke prestert mot forventning. I tillegg er øvrig markedsføring etter ti år i drift noe rutinemessig utført, både i kanalvalg og kreativ tilnærming.

Innsikt

Basert på analyse av AdWords-kontoen så vi raskt at det var et stort potensiale til forbedring. Kort oppsummert var det nødvendig å få på plass bedre rutiner, tettere oppfølgning og kvalitetssikring i alle ledd.

Samtidig evalueres øvrige markedsføringstiltak, og det konkluderes med at det er muligheter til nå nye attraktive målgrupper og selge mer til eksisterende gjennom nye tiltak.

Løsning

Et dedikert kundeteam blir satt sammen, bestående av senior rådgiver og spesialister. Nøkkelen for et godt samarbeid er tett oppfølgning og forståelse av kundens bedrift. Vi har derfor ukentlige møter, samt tett dialog underveis for å sikre felles forståelse og kompetanseoverføring.

Betalt søk (AdWords og Bing Ads) fikk et komplett nytt oppsett, og det utvikles et helt nytt markedskonsept for å ekspandere målgruppen.

Resultater

Allerede etter initiell pilot-periode på tre måneder presterer betalt søk (AdWords og Bing Ads) betydelig bedre med 37% økt ROAS (return-on-ad spend, altså 37% økning i verdien av hver annonsekrone brukt).  Det gir betydelig flere muligheter til å investere i andre, langsiktige tiltak.

Resultatet

37% økt ROAS (return-on-ad spend)

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler