Hva er Universal Analytics?
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Universal Analytics"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Hva er Universal Analytics?

Den gamle varianten av Google Analytics, eller Google Analytics Classic, har en rekke begrensninger. Google har oppgradert dette og designet en mer fremtidsrettet variant av GA. Det er ingen grunn til å ikke oppgradere til Universal Analytics idag. Oppgrader man ikke risikerer man å oppleve mange små og store sporingsfeil som er totalt unødvendig.

Alt som er mulig i Classic Google Analytics er mulig i Universal Analytics og mye mer. Spesielt er måten sesjoner blir satt på mer moderne og man klarer seg med i prinsippet kun en cookie, mot de fem cookiene som Classic Analytics krever. Disse er heller ikke kompatible.

Man skal ikke blande Classic og Universal analytics og disse bruker ulike sporingskode og kan føre til uforutsette feil.

Det mest spennende med Universal Analytics er muligheten å samle data fra alle mulige devicer og trafikkpunkter. Dette gjør det mulig å feks sende data om hendelser fra et baksystem direkte inn i Google Analytics.

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler