Hva er Søkeordsanalyse?
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger

Tips en venn om "Søkeordsanalyse"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Hva er Søkeordsanalyse?

En søkeordsanalyse blir gjort for å kartlegge hvilke søkeord som er viktige for ulike bransjer og nettsider basert på hva folk søker etter. Dersom du bruker feil ord på nettsiden, risikerer du å miste verdifull trafikk og potensielle kunder fordi du ikke er synlig på de søkefrasene folk faktisk bruker.

Søkeordsanalysen er som regel det aller første man gjør når man skal analysere innholdet på en nettside, og den legger ofte grunnlaget for en overordnet innholdsstrategi. I tillegg gir analysen verdifull innsikt om hvilke søkeord man bør kjøpe dersom man skal investere i AdWords-annonsering (PPC).

KEI-formelen

For å finne ut hva slags søkeord som er viktige, har RED Performance utviklet en egen KEI-formel (KEI = keyword efficiency index) som utregnes på bakgrunn av:

  • søkevolum
  • vanskelighetsgrad,
  • forretningsmulighet (i hvilken grad vi forventer at trafikken fra ordet vil lede til en konvertering).

Jo høyere KEI-score et søkeord har, desto viktigere er det å ta posisjon på ordet. På den måten kan du enkelt identifisere hvilke søkeord som må prioriteres.

Implementering

Etter at man har gjennomført søkeordsanalysen og identifisert hvilke søkeord som skal prioriteres, er neste steg å kartlegge hva slags synlighet du har på disse søkeordene i dag. Dersom du har gode posisjoner på mange av søkeordene, må treffene i resultatlista optimaliseres for å sikre høy klikkrate, har du derimot dårlig synlighet, må det utformes nytt innhold på nettsiden.

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler